Suomalainen keskikesä on parhaimmillaan, koululaisten kesäloma alkaa pian taittumaan puoliväliin. Toiset perheet ovat parhaillaan lomalla, jotkut vielä odottelevat loman alkua ja osa on jo kerennyt mapittaa tämän vuoden kesäloman muistojen mappiin. Kesäaika saa ihmiset liikkeelle ja kesäinen Suomi tarjoilee monenmoista nähtävää, tehtävää ja koettavaa.

Perheentalon tilojen muutostyöt käynnistyvät heti heinäkuun alussa. Kun remontin valmistuttua alkaa tilan kalustaminen ja sisustus, Varkauden Perheentalon konkreettinen luominen. Lähtökohtanamme on ajatus siististä, kodikkaasta ympäristöstä, jonne koko perheen on miellyttävä tulla. Tulevissa tiloissa on huomioitu erityisesti myös vammaiset ja erityistä tukea tarvitsevat lapset sekä heidän perheensä. Saamme muutostöiden myötä esteettömän vessan, keittiötilan sekä toimisto- ja ryhmätyötiloja. Lisäksi Varkauden Perheentaloon rakentuu muiden Perheentalojen tapaan rauhallinen huone, jossa on mahdollisuus rentoutua ja levähtää. Perheentalolla on runsaan leikkitarjonnan lisäksi myös aisti- ja motoriikkaleluja kävijöiden vapaassa käytössä.

Kestävä kehitys ja kiertotalous kuuluvat olennaisesti Varkauden Perheentalon arvopohjaan ja tämä näkyy myös tilojen sisustuksessa. Perheentalolle hankitaan toki paljon uutta, mutta hyödynnetään myös kierrätyskeskusten ehjää, siistiä ja ajanmukaista tarjontaa parhaan mukaan. Lisäksi olemme saaneet jo lahjoituksina mm. vauvan hoitopöydän, suuren ruokailuryhmän sekä leluja. Lämmin kiitos lahjoittajille näistä upeista tarvikkeista ja kalusteista, joista on hyötyä ja riemua vielä monelle pienelle ja vähän isommallekin kävijälle ?

Vastaanotamme lahjoituksia vastaisuudessakin Perheentalolla käyvien lapsiperheiden käyttöön. Selkiyttääksemme lahjoitusten oikein kohdentumista, laadimme alla olevan virtuaalisen vihkosen hankintalistasta tarpeen ja tarjonnan kohtaamiseksi.

Jos kipinä kierrättämisestä heräsi, tässäpä muutama ohjenuoranen;

• Tarjoathan vain ehjiä, ajanmukaisia ja yleisilmeeltään siistejä kalusteita ja tarvikkeita
  • Perheentalon kalusteiden, sisustuksen ja lelujen tulee olla kestävää ja pestävää
  • Hygieniasyistä Perheentalon leikkitarviketarjonnassa ei ole pehmoleluja
  • Remonttiaikataulustamme johtuen esimerkiksi isompien lahjoituserien tai esimerkiksi huonekalujen vastaanotto onnistuu vasta heinäkuun loppupuolella.

Toiselle turha voi olla toisen aarre – lämmin kiitos kaikille lahjoittaneille! Lahjoitusten myötä budjetista säästyneet varat kohdennamme täysimääräisenä mm. välinehankintoihin, jotta Varkauden Perheentalosta muotoutuu entistä monipuolisempi kohtaamispaikka lapsiperheille.

Miten lahjoittaminen tapahtuu?

Toivomme mahdolliset lahjoitustarjoukset kuvien kera, joten yhteydenotto hoituu näppärästi esimerkiksi sähköpostitse / kuvaviestillä / whatsappilla / Varkauden Perheentalo – Lapsenkengissä ry -messengerin kautta. Suurempien lahjoituserien ja kalusteiden vastaanotto alkaa aikaisintaan heinä-elokuun vaihteessa, jolloin remontti valmistuu ja pääsemme tekemään muuttoa Kauppakadulle. Vaikka vastaanotto tapahtuukin remonttipölyjen laskeuduttua, mahdollisten huonekalulahjoitusten tiimoilta toivomme yhteydenottoja hyvissä ajoin – vaikka samantien 🙂

Lahjoitusasioissa yhteydenotot:
Ohjaaja Johanna Purhonen