Haemme vahvistusta Perheentalon tiimiin

Varkauden Perheentalolle avustava ohjaaja

Varkauden Perheentalolle haetaan avustavaa ohjaajaa määräaikaiseen työsuhteeseen 31.12.2023 saakka osana Sosiaali- ja terveysministeriön Paikka auki -avustusohjelmaa.

Perheentaloissa toteutetaan matalan kynnyksen ja varhaisen tuen mukaista, lapsiperheiden hyvinvointia ja osallisuutta tukevaa toimintaa. Perheentalot ovat useiden toimijoiden verkostomaisia yhteisötaloja, jotka tavoittavat monimuotoisia perheitä. Työmuotoinamme on avoin leikkitoiminta, ohjattu toiminta sekä vapaaehtois- ja vertaistoiminta. Varkauden Perheentalon toimintaan kuuluu myös tapahtumien, tilaisuuksien ja koulutusten järjestäminen.

Paikka auki -avustusohjelma:

Paikka auki on Sosiaali- ja terveysministeriön (STM) avustusohjelma. Sen tarkoituksena on edistää vaikeasti työllistyvien henkilöiden työllistymistä tarjoamalla työpaikkoja sosiaali- ja terveysalan järjestöissä. Työpaikat on tarkoitettu nuorille ja osatyökykyisille. Ohjelman kautta hakuun tulleita työpaikkoja voivat hakea ainoastaan alle 30-vuotiaat työttömät työnhakijat, sekä osatyökykyiset (ilman ikärajausta), jotka eivät aiemmin ole työllistyneet Paikka auki-ohjelman kautta.

Avustava ohjaaja osallistuu Perheentalon toiminnan järjestämiseen, ohjaa avointa toimintaa, kohtaa monimuotoiset perheet ja lapset ja huolehtii Perheentalon arjen sujuvuudesta. Työhön sisältyy käytännön asiakastyötä, ohjaamista, suunnittelua ja viestintää. Työhön sisältyy myös toimistotyötä, kuten tilastointia ja arkistointia sekä toiminnan ylläpitämistä tukevat työtehtävät kuten kaupassa käynti, siisteydestä huolehtiminen jne.

Työhön soveltuva taustakoulutus voi olla esim. toisen asteen tutkinto soveltuvalta alalta sosiaali- terveys / -kasvatusalalta kuten lastenohjaaja, lähihoitaja, sosionomi tai yhteisöpedagogi. Eduksi katsomme kokemuksen erityislapsiperheistä, vammaistyöstä, vapaaehtoistoiminnasta ja / tai järjestötyöstä. Arvostamme aktiivista, joustavaa, innovatiivista sekä lapsilähtöistä työotetta ja itsenäisen työn taitoja. Hyvät kohtaamis- ja yhteistyötaidot ovat välttämättömiä.

Tarjoamme innostavan ja monipuolisen työkentän yhteisötalossa, näköalapaikan varhaisen tuen kehittämiseen ja mahdollisuuden olla luomassa arjen hyvinvointia lapsille ja perheille.

Työaika on 30 h / vko ja palkka 1950 € / kk. Työsuhde on määräaikainen vähintään 31.12.2023 saakka. Työ sisältää jonkin verran ilta- ja lauantaitöitä. Noudatamme yksityisen sosiaalialan työehtosopimusta. Työ alkaa sopimuksen mukaan rahoituspäätöksen vahvistuttua.

Tehtävässä vaaditaan rikostaustaote, joka perustuu Lakiin lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä (504/2002)

Lisätietoja Varkauden Perheentalon koordinaattori-ohjaajalta Johanna Rastaalta arkisin 9.1.2023 alkaen klo 12-15 välillä puh. 040 831 8592.

Kiinnostuitko tehtävästä? Lähetä vapaamuotoinen hakemus ja ansioluettelosi mahdollisimman pian, mutta viimeistään su 22.1.2023 mennessä toimisto@lapsenkengissa.fi .

Työpaikkailmoitus on julkaistu myös Työmarkkinatorilla