Miltä kuulostaa Nalleneuvola, Taidetorstai tai Babytreffit?

Tilaneuvottelujen ohella olemme kiivaasti suunnittelleet tulevan syksyn toimintoja yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa. Olemme kalenteroineet Perheentalon ns. perustoiminnat, joiden sisältöjä suunnittelemme kovaa vauhtia eri toimijoiden kanssa.

VARKAUDEN PERHEENTALON VIIKOITTAISET TOIMINNOT

Maanantaisin klo 9-12 PERHEKAHVILA
Tiistaisin klo 10-12 NALLENEUVOLA
Keskiviikkoisin klo 9-12 BABYTREFFIT
Torstaisin klo 9-12 TAIDETORSTAI

KERRAN KUUKAUDESSA:

”AAMUKAHVIA JA OIVALLUKSIA LAPSIPERHEEN ARKEEN” tiistai klo 10-12
22.10.,19.11. ja 17.12.

”ILTATEETÄ JA OIVALLUKSIA LAPSIPERHEEN ARKEEN” keskiviikko klo 16-18
9.10., 6.11. ja 4.12.

Maanantain perhekahvilatoiminnan tavoitteena on toimia säännöllisesti yhteistyöverkoston vetämänä. Perhekahvilatoiminta on suunnattu pääasiassa leikki-ikäisten lasten perheille, lasten ikää kuitenkaan rajaamatta.

Nalleneuvolassa lapset pääsevät hoitamaan omia nalleja yhdessä nalletohtorin kanssa. Tavoitteena on sekä terveyskasvatus että mahdollisen lääkärijännityksen lieventäminen.

Babytreffit on Revonhännän aikanaan aloittama ja pidetyksi havaittu kerhotoiminta, jossa kootaan Varkauden ja lähiseutujen vauvaperheitä yhteen, vauvaperheen elämä ja vauva-arki keskiössä. Babytreffeillä lapsen suositusikä on 0-1,5 v.

Taidetorstain toimintoihin tuodaan sekä taiteen kirjoa että kulttuurin vivahteita. Taidetorstain toimintoja voivat olla esimerkiksi erilaiset askartelut, muskarit, teatteri yms.

Kuukausittain toistuvat ”Oivalluksia lapsiperheen arkeen” pitävät sisällään asiantuntijaluentoja vaihtuvin teemoin. Avoimet asiantuntijaluennot (esimerkiksi lapsen kasvu ja kehitys, lapsen ravitsemus yms.) ovat tarkoitettu lasten vanhemmille ja muille asiasta kiinnostuneille. Myös lapset ovat tervetulleita mukaan.

VARKAUDEN PERHEENTALON AUKIOLOAJAT:

Avoin leikkitoiminta ma-to klo 9-15
Ilta-aukiolo joka toinen keskiviikko klo 9-18 (parittomat viikot alkaen viikolta 39)
Perheentalo on suljettu perjantaisin

Kävijöillemme pyrimme avaamaan ovet syyskuun alussa, ohjattu toiminta alkaa viimeistään lokakuun alussa. Varkauden Perheentalon avajaisia vietämme 25.9. klo 12-18.