TIEDOTE VARKAUDEN PERHEENTALON ALKUVUODEN 2022 TOIMINNASTA JA ALUEELLISISTA KORONARAJOITUKSISTA

Varkauden Perheentalon toiminta jatkuu normaalisti huomioiden ajankohtaiset AVI:n määrittelemät koronaohjeistukset. Perheentalon tilassa noudatetaan voimassa olevaa omavalvontasuunnitelmaa ja pidetään huoli turvallisuudesta.

Varkauden Perheentalon omavalvontasuunnitelman löydät Perheentalon tiloista Kauppakatu 32.

Varkauden Perheentalolla noudatetaan seuraavia koronaturvallisuuteen liittyviä ohjeita:

• Kävijöitä ohjeistetaan pesemään kädet tilaan saavuttaessa sekä tarpeen mukaan oleskelun aikana.
  • Kävijöille on tarjolla maskeja sekä käsidesiä.
  • Kävijöitä ohjeistetaan tulemaan tilaan ainoastaan terveenä ja toipumaan flunssasta kotona riittävän pitkään.
  • Kävijöitä ohjeistetaan pitämään riittävää etäisyyttä ja huolehtimaan muista vastaavista tartuntojen leviämistä ehkäisevistä toimenpiteistä.
  • Tilan pinnat puhdistetaan päivittäin ja lelut puhdistetaan tehokkaasti tarpeen mukaan.
  • Perheentalon asiakasmäärää on vähennetty: tilaan voi tulla yhtä aikaa max 30 henkilöä (ohjaajien lisäksi), jolloin turvavälien pitäminen tilassa mahdollistuu.
  • Ennakkoilmoittautuminen on käytössä keskiviikon ilta-aukioloissa. Ilmoittaudu WhatsApp- viestillä numeroon 040 830 3792. Vastaamme viestiin aukioloaikoina mahdollisimman pian ja vahvistamme varauksen.
  • Avoimeen leikkitoimintaan ei tarvitse ilmoittautua, koska toiminnalla on laajat aukioloajat ja näin ollen kävijöiden määrä jakautuu tasaisemmin pitkin päivää.

—————————

Seuraavassa lisää tietoa yleisistä rajoituksista Itä-Suomeen alueella ja mitä se tarkoittaa Varkauden Perheentalon toiminnan suhteen.

Itä-Suomen aluehallintoviraston toimialueelle on annettu tartuntalain pykälän 58 g mukainen määräys tiettyjen asiakas- ja yleisötilojen sulkemisesta. Määräys tilojen sulkemisesta tarkoittaa sitä, että kaikki seuraavat julkisten ja yksityisten toimijoiden yleisölle avoimet tai rajatun asiakas- tai osallistujapiirin oleskeluun tarkoitetut asiakas-, osallistuja- ja odotustilat pitää sulkea: joukkueurheiluun, ryhmäliikuntaan, kontaktilajien harrastamiseen ja muuhun vastaavaan urheiluun tai liikuntaan käytettävät sisätilat ja tanssipaikat sekä kuorolaulutoimintaan käytettävät tilat.
Rajoitus ei kohdistu muihin tartuntatautilain 58 g § mukaisiin tiloihin.
Määräys 26.1.2022 saakka.
Tilojen käyttöä koskevan tartuntatautilain 58 d §:n mukainen määräys koskee koko Itä-Suomen aluehallintoviraston toimialueen kuntien alueita. Tilojen käyttöjä koskeva määräys edellyttää, että asiakas- ja yleisötilojen käyttö pitää järjestää siten, että tiloissa voidaan ehkäistä asiakkaiden ja toimintaan osallistuvien lähikontaktien aiheuttamaa tartunnan riskiä.

Lisätietoa: Itä-Suomen aluehallintoviraston tiedote 30.12.2021

Siilinjärven Perheentalon kaltainen kohtaamispaikkatoiminta määritellään jatkuvaluonteiseksi palvelutoiminnaksi. ISAVIN alueelliset kokoontumisrajoitukset eivät koske tällaista toimintaa: https://avi.fi/usein-kysyttya-koronaviruksesta#item-FkUhWGKAqmTQ-72057819.