Tänään Perheentalolla tapahtui jälleen paljon. Aamulla taloon tupsahti joukko ammattilaisia B1G Varkauden yksiköstä. Perheentalon oviin saatiin aukioloajat ja mopoalueen lattia sai oman teippauksensa. Nyt mopoilla voi potkutella omalla ralliradallaan, mutta välillä pitää hidastaa, väistää lätäköitä ja muita esteitä. Mopot viedään ajon jälkeen omaan mopoparkkiin, joka sekään ei jää huomaamatta.

B1G yrityksen Varkauden yksikön tuotantopäällikkö Mirja-Liisa Tepsa oli myös kovin innoissaan tästä projektista. ”Saimme tehdä Perheentalolle samalla kertaa useamman teippauksen. Meillä on media-alan opiskelijoita harjoittelijoina ja hekin saivat nyt tosi hyvää kokemusta käytännön asiakastyöstä.”

”Ja kyllä minun täytyy tunnustaa, että ihan tässä mieli tekisi vähän testata tuota moporataa itsekin. Perheentalon lapsikävijät varmasti tulevat siitä tykkäämään.” hymyilee Mirja-Liisa.

Tupaantulijaislahja Vekara-Varkaudelta yllätti!

Perheentalon avajaisia vietetään ensi viikolla, mutta Vekara-Varkaus ja Heli Sutinen pääsi kerta kaikkiaan yllättämään Perheentalon työntekijät Johanna Purhosen ja Johanna Rastaan jo perjantaina. ”Vekara-Varkauden tupaantulijaislahja Perheentalolle on ilmeikäs ja iloinen, pysyvä ja näkyvä” kertoi Heli Sutinen.

Koko seinän kokoisessa, B1G:n valmistamassa ja asentamassa tapetissa, vipeltää jos jonkinlaista hahmoa ja eläintä. ”Sen lisäksi, että tämä mahtava kuva tuo ilmeikkyyttä Perheentalon sisustukseen, sitä voi hyödyntää erilaisiin pedagogisiin menetelmiin ja vaikkapa monenlaiseen tarinallistamiseen.” iloitsivat Johannat yhteen ääneen.

Uusi ilme myös Lapsen Kengissä ry:lle

Vekara-Varkauden kuvituksen on suunnitellut kuvittaja ja graafinen suunnittelija Kirsti Pusa. Niin ikään Lapsen Kengissä ry:n uuden logon toteutus on Kirstin käsialaa.

”Lähdin liikkeelle ajatuksesta, että saisin Ensi- ja turvakotien liiton värit käyttöön, ja niin päädyin toistamaan värit hatussa. Lapsen Kengissä ry:n tunnuksen eli isot kengät piirsin lapselle käteen roikkumaan. Se ajatus tuntui minusta tosi toimivalta.” Pusa kuvailee logon syntymistä.

Muutaman viikon sisällä Perheentalo saa vielä oven yläpuolelle asennettuna oman valomainoksen, jolloin Perheentalolle on entistä helpompi löytää.