Vielä perjantaihin 27.1. asti on aikaa vastata Varkauden Perheentalon kävijäkyselyyn ja vaikuttaa Perheentalon toimintaan ja sen kehittämiseen. Kyselyyn vastataan nimettömästi, mutta jos haluat osallistua vastanneiden kesken arvottavaan uimahallin perhelippuun, jätä kyselyn loppuun yhteystietosi. Kaikista palautteista olemme kiitollisia! Tästä pääset suoraan kyselyyn. https://forms.gle/nNJ95D26N8GZUz3R6

Olemme jo vähän peranneet tähän mennessä tulleita vastauksia ja toiveita, kiitos kaikille vastanneille! Jotta antamanne palautteet eivät jää sanahelinäksi, olemme pystyneet jo joihinkin toiveisiin vastaamaan.

Perheentalon kylmyys ja kaiku on antanut aihetta palautteeseen. Taloyhtiön ilmanvaihtokone ja myös tuloilman säädöt on nyt korjattu, eikä pilkkihaalaria enää Perheentalolla tarvita. ? Akustiikkalevyt ovat tulossa lähipäivinä ja sopivimmat paikat käytön kannalta katsottu. Meteliä toki Perheentalon arjessa syntyy aina, kun runsas määrä lapsia leikkii ja vanhemmat juttelevat. Siitä ei pääse mihinkään, ihanaa elämän ääntä!

Eteistilan turvallisuus nousi muutamassa palautteessa. Lukittavan aidan/portin rakennus on ollut syksystä asti suunnitteilla, toteutus on sakannut. Ja onneksi onkin, sillä alkuperäisen suunnitelman mukaan, portti olisi ollut käytännön arjessa aivan väärässä paikassa. Aitaelementit on kuitenkin nyt tilattu, ja näin julkisella lupauksella rakennettukin kuukauden sisällä (kotiremonttireiskat saa ilmoittautua avuksi!! ;D ). Hyvin suunniteltuhan on melkein puoliksi tehty.

Parissa palautteessa pohdittiin kuka kukin on eli ketä meitä täällä Perheentalossa oikein on työssä tai harjoittelussa ja mitkä meidän roolit ovat? Teimme eteistilaan Perheentalon henkilökunnan ”kaverikirjan”, josta pääset tutustumaan minkä näköisiä tyyppejä täällä kulloinkin on vaikkapa harjoittelussa tai mitkä ovat meidän Johannien työnkuvat. Samalla laitoimme seinälle kuvitetun viikko-ohjelman sekä vastasimme toiveeseen kävijöiden ilmoitustaulusta. Siihen kävijät voivat tuoda oman ilmoituksen esim. myytävistä, ostettavista tai vaikkapa lahjoitettavista tavaroista yms.

Viime viikolla aloitimme niin ikään palautteissa toivotut Soppapäivät eli kerran kuussa valmistamme yhdessä helpon (keitto)lounaan, joka maksaa vain 1 €:n per syöjä. Ensimmäinen, varsin nopeasti tullut Soppapäivän viesti ei tavoittanut monia kävijöitä, mutta seuraavat yhteiset lounaat ovat 13.2., 12.3., 16.4. ja 28.5. Lämpimästi tervetuloa lasten kanssa laittamaan ruokaa ja syömään yhdessä!

Laajensimme toiveista myös aukioloaikoja. Olemme nyt auki kerran kuussa lauantaisin. Kaikille avoimet leikkilauantait klo 10-14 ovat kevään aikana 8.2., 14.3., 18.4. ja 9.5.

Palautteenannon tai ideoiden jakamisen ei tarvitse rajoittua vain tähän kyselyyn, vaan meille voit esittää toiveitasi milloin vain ja toki sitä myös itsekin kyselemme, niin aikuisilta kuin lapsiltakin. Perheentalon hyllyn päällä on oma vihkonsa, johon voit jättää palautetta, terveisiä, toiveita, ideoita, kehittämisen kohtia jne. Samassa lokerossa on myös Perheentalon infokansio, johon olemme keränneet mm. turvallisuusohjeita, tietoa Perheentalon tilojen käytöstä, tärkeitä puhelinnumeroita jne. Siihen voi tutustua omatoimisesti.