Porin ensi- ja turvakotiyhdistys ry tarjoaa monipuolisia palveluja lapsiperheille sekä lähisuhdeväkivaltaa tai muita elämän kriisejä kohdanneille aikuisille.

Turvakoti

Saat apua ympäri vuorokauden kohdattuasi perhe- tai lähisuhdeväkivaltaa tai sen uhkaa. Turvakotiin voit tulla yksin tai lasten kanssa, sukupuolesta riippumatta. Voit tulla turvakotiin mihin vuorokauden aikaan tahansa. Turvakotipalvelu on maksuton. puh. 044 7605 123

Väkivaltatyön avopalvelut

Lähisuhde- ja perheväkivaltatyön avopalvelut Primula tarjoaa sinulle matalan kynnyksen apua ja tukea eri kriisitilanteisiin. Työskentelyn keskiössä ovat asiakkaan kokemukset ja niistä selviytyminen. Työskentelyssä korostuu voimavara- ja ratkaisukeskeinen ote sekä tunne- ja toivotyöskentely. Lasten ja nuorten palveluissa hyödynnetään lisäksi luovia ja toiminnallisia menetelmiä.

Päiväryhmä

Päiväryhmä Esikko on vertaisryhmätoimintaa alle 2-vuotiaille lapsille ja vanhemmalle. Päiväryhmä auttaa sinua, jos vauvaperheen arki uuvuttaa, voimavarat eivät riitä, huoli lapsen kehityksestä painaa mieltä tai tarvitset jonkun, jonka kanssa jakaa vanhemmuuteen liittyviä tunteita ja ajatuksia. Ryhmään voi tulla myös jo raskausaikana.

Eroauttaminen

Erotilanne voi tulla yllätyksenä ja tunteet voivat vaihdella. Asiasta keskustelu auttaa selkeyttämään omia ajatuksia ja helpottaa kriisistä selviytymistä. Järjestämme kysynnän mukaan erovertaisryhmiä aikuisille tai lapsille ja nuorille. Ryhmätoiminnan lisäksi yhdistyksestämme on saatavilla yksilökäyntejä erokriisin käsittelemiseksi.

Esikon vuokra-asunnot

Porin Esikossa on mahdollista asua kevyesti tuetuissa vuokra-asunnoissa. Asuminen on tarkoitettu erilaisissa elämäntilanteissa oleville yksinasuville sekä perheellisille henkilöille, jotka hyötyvät kevyesti tuetusta asumismuodosta. Kevyen tuen asuminen sisältää ohjausta ja neuvontaa sekä osallistavaa perhetyötä.