Porin Esikon turvakoti 044 760 5123 /24h

”Jokaisella ihmisellä on oikeus väkivallattomaan elämään!”

Turvakoti on tarkoitettu kaikille perhe- tai lähisuhdeväkivaltaa tai sen uhkaa kokeneille, jotka tarvitsevat apua ja tukea tilanteesta selviämiseen. Turvakotiin voi tulla mihin vuorokauden aikaan tahansa, asuinkunnasta riippumatta. Turvakotiin voi hakeutua joko suoraan tai ottamalla yhteyttä puhelimitse. Turvakoti on asiakkaille maksuton.

Turvakodin ammattitaitoinen henkilökunta tarjoaa turvaa ja tukea asiakkaalle väkivallasta selviytymisessä.  Luottamuksellisissa keskusteluissa henkilökunnan kanssa asiakkaalla on mahdollisuus antaa tilaa omille tunteilleen ja ajatuksilleen. Yhdessä asiakkaan kanssa etsitään tilannetta helpottavia ratkaisuja ja tehdään suunnitelmaa tarvittavasta jatkotuesta. Turvakodissa kiinnitämme erityistä huomiota lasten tilanteeseen ja lapsia tuetaan väkivaltatilanteiden sekä väkivallan käsittelyssä. Lisäksi tuemme vanhempia huomioimaan lapsi vanhemman oman kriisin yhteydessä. Työntekijämme ovat asiakkaan tukena myös turvakodin ulkopuolisilla käynneillä sekä verkosto- ja viranomaistapaamisissa. Väkivallan tekijälle tarjotaan apua ohjaamalla hänet tuen piiriin.

Porin Esikon turvakoti on kodinomainen yksikkö, jossa on seitsemän perhepaikkaa. Meillä työskentelee kuusi ohjaajaa ja sosiaalityöntekijä. Asiakkaan käytössä on oma huoneisto sekä turvakodin yhteiset tilat. Tiloissamme on huomioitu myös esteettömyys.

Porin Esikon turvakoti sijaitsee osoitteessa Tiilimäentie 2, 28500 Pori

n.700m Porin rautatieasemalta ja n. 1.5km Porin keskustasta.

Voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse: esikonturvakoti@poentu.com