Porin Esikon turvakoti 044 760 5123

Olemme aina auki!

”Jokaisella ihmisellä on oikeus väkivallattomaan elämään!”

Turvakoti on tarkoitettu kaikille perhe- tai lähisuhdeväkivaltaa tai sen uhkaa kokeneille, jotka tarvitsevat apua ja tukea tilanteesta selviämiseen. Turvakoti on tarkoitettu kaikenikäisille ja sukupuolisille ihmisille ja asiakkaaksi voi hakeutua yksin tai lasten kanssa. Mikäli olet epävarma siitä, voisiko turvakotipalvelu hyödyttää juuri sinua, soita meille, niin käydään tilannettasi läpi yhdessä!

Turvakotiin voi tulla mihin vuorokauden aikaan tahansa, asuinkunnasta riippumatta. Turvakotiin voi hakeutua joko suoraan tai ottamalla yhteyttä puhelimitse. Minkäänlaista lähetettä tai maksusitoumusta ei tarvita. Turvakoti on maksuton.

Saat meiltä ruokatarvikkeita sekä tarvittaessa hygieniatarvikkeita. Turvakodissa ei ole lääkehoitoa, joten jos mahdollista, otathan omat lääkkeesi mukaan.

Porin Esikon turvakoti on kodinomainen yksikkö, jossa on seitsemän perhepaikkaa. Meillä työskentelee kuusi ohjaajaa ja sosiaalityöntekijä. Asiakkaan käytössä on oma huoneisto, jossa oma wc+suihku ja keittiö. Turvakodin yhteisinä tiloina asiakkaiden käytettävissä ovat lasten leikkihuone, yhteisötilan keittiö ja olohuone sekä pyykinpesutilat. Yksi turvakotiasunnoista on esteetön ja yksi asunto on tarkoitettu lemmikin kanssa turvakotiin saapuvalle.

Turvakodin ammattitaitoinen henkilökunta tarjoaa turvaa ja tukea asiakkaalle väkivallasta selviytymisessä.  Luottamuksellisissa keskusteluissa henkilökunnan kanssa asiakkaalla on mahdollisuus antaa tilaa omille tunteilleen ja ajatuksilleen. Yhdessä asiakkaan kanssa etsitään tilannetta helpottavia ratkaisuja ja tehdään suunnitelmaa tarvittavasta jatkotuesta. Turvakodissa kiinnitämme erityistä huomiota lasten tilanteeseen ja lapsia tuetaan väkivaltatilanteiden sekä väkivallan käsittelyssä. Lisäksi tuemme vanhempia lapsen huomioinnissa vanhemman oman kriisin yhteydessä.

Porin Esikon turvakoti sijaitsee osoitteessa Tiilimäentie 2, 28500 Pori

n.700m Porin rautatieasemalta ja n. 1.5km Porin keskustasta.

Voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse: esikonturvakoti@poentu.com