Pampula auttaa vauvaperheen arjessa

Lapsen syntymä mullistaa usein vanhempien elämän. Useimmiten vauva tuo mukanaan onnen, mutta se voi tuoda mukanaan myös ristiriitaisia tunteita ja vaikeuksia sopeutua uuteen tilanteeseen.

Päiväryhmä Pampulan toiminta on suunnattu perheille, joissa on 0-2-vuotiaita lapsia tai vauvaa vasta odotetaan syntyväksi. Pampulaan hakeutumisen syynä voi olla esimerkiksi yksinäisyys, väsymyskierre, masennus ja riippuvuusongelma tai haasteet parisuhteessa. Arjen kuormittavuus tai esimerkiksi vauvan uni- ja syömispulmat ovat riittävä syy olla meihin yhteydessä.

Ota rohkeasti yhteyttä

Miten Pampula toimii?

Toiminta perustuu ammatilliselle ohjaukselle sekä toisilta vanhemmilta saadulle vertaistuelle. Päiväryhmässä on kerrallaan 3-5 vanhempaa ja heidän alle 2 -vuotiaat lapsensa. Mukaan toimintaan voi tulla jo vauvan odotusaikana. Tuttu, suljettu ryhmä kokoontuu puolen vuoden ajan kolme kertaa viikossa 3-5 tunnin ajan Iisalmen Perhetupa Väkkärässä. Ryhmässä elämme lapsiperheen arkea ja tuemme rytmin löytymistä, ruokailemme, leikimme ja laulamme sekä keskustelemme vanhemmuuden monista puolista, iloista ja vaikeistakin asioista. Ryhmästä muodostuu usein tärkeä tukiverkko, jossa voi jakaa pikkuvauva-ajan ja vanhempana olemisen kokemuksia.

Viikoittaisten ryhmätapaamisten lisäksi vanhemmilla on mahdollisuus yksilötapaamisiin. Vietämme ryhmässä myös perhepäiviä/iltoja. Jokaisen puolivuotiskauden aikana vietämme ryhmän kanssa viikon vanhemmuuden teemojen äärellä Ensi- ja turvakotienliiton Sopukan leirikeskuksessa Sipoossa.

Ryhmät alkavat kaksi kertaa vuodessa syyskuussa ja helmikuussa. Otathan rohkeasti yhteyttä ohjaajiin, milloin vain!

Toimintaa rahoittaa Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA. Palvelu on asiakkaille ja kunnille maksutonta.

Hakemus Päiväryhmä Pampulaan
Kerro hiukan perheestäsi ja elämäntilanteestasi ja ketä perheeseesi kuuluu? Kerro miksi hakeudut päiväryhmään, millaisia haasteita arjessasi on ja millaista tukea toivot?

Päiväryhmä Pampula
Perhetupa Väkkärä