Oletko käyttänyt tai pelkäätkö käyttäväsi väkivaltaa?

Tarjoamme keskusteluapua henkilöille, jotka ovat käyttäneet tai pelkäävät käyttävänsä väkivaltaa perheessään tai muussa läheisessä suhteessaan.

Lähisuhdeväkivallan ilmenemismuotoja ovat esimerkiksi hallitsematon raivostuminen, esineiden rikkominen tai muun uhkaavan toiminnan kohdistaminen ympäristöön, uhkailu, tarve hallita läheisen elämää toistuvalla kontrolloinnilla, korostunut mustasukkaisuus, fyysinen, sanallinen tai seksuaalisuuden alueella tapahtuva vahingoittaminen sekä lapsiin liittyvä kuritusväkivalta.

Kuka tahansa iästä, sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta voi käyttää väkivaltaa.

Tapaamisten tavoitteena on aina väkivaltaisen käyttäytymisen loppuminen ja väkivallattomuustaitojen oppiminen. Sovellamme työssämme Turvallisille raiteille -väkivallan katkaisuohjelmaa.

Väkivallan katkaisuohjelmaan kuuluu myös läheisille palveluohjaus, jossa arvioidaan läheistesi omaa palvelun tarvetta.

Oletko huolestunut omasta käytöksestäsi? Ensi- ja turvakotien liiton ylläpitämän Nettiturvakodin testien avulla voit arvioida tilannettasi.

Olenko käyttäytynyt väkivaltaisesti? – testi antaa tietoa väkivaltaisesta käyttäytymisestä ja sen riskistä elämässäsi:

Malttimaisteri– malttimaisteri pysyy turvallisena aikuisena lapselleen, vaikka pinna kiristyykin välillä. Testaa!

Linkki YouTube:

Väkivaltatyön avopalvelut auttavat eroon väkivallasta (youtube.com)