Vauvaperhetoiminnan ja maskotti Moppi-nallen syntymäpäiviä vietettiin Esikon ja viereisen päiväkodin pihalla lauantaina 25. toukokuuta. Aurinkoinen sää ja runsas ohjelma houkutteli paikalle lähes 400 osanottajaa. Lapset pääsivät pomppimaan pomppulinnassa, ajamaan ja ratsastamaan poneilla ja istuttamaan oman herneenverson. Satasirkuksen väki oli mukana tapahtumassa opettamassa sirkustemppuja ja Porin kaverikoirien kilttejä koiria sai rapsutella.

Lapset keräsivät tarroja toimintapassiin ja viiden tarran jälkeen sai hakea passia vastaan tarjottavaa. Vohvelit ja makkarat tekivät niin hyvin kauppansa, että hilloa ja kermavaahtoa piti poiketa hakemaan kaupasta lisää kesken tapahtuman!

Vauva- ja perhetyön ohjaaja Seija Aalto oli tyytyväinen päivään pitkän suunnittelu- ja valmistelu-urakan päätteeksi: ”Suunnitelmat pitivät ja sää suosi meitä. Voisi sanoa, että päivä onnistui yli odotusten! Lapsiperheitä oli liikkeellä jopa kolmen sukupolven voimin. Ihmiset olivat iloisella mielellä ja lapset keskittyivät puuhasteluun. Olin mielissäni, kun puhelimia ei juurikaan päivän aikana näkynyt.”

Satakunnan ammattikorkeakoulun sosionomiopiskelijat olivat mukana auttamassa tapahtuman järjestelyissä osana kurssiinsa kuuluvaa vapaaehtoistyön opintosuoritusta.

Tapahtuma järjestettiin Porin kaupungin Rakkaudella porilaisille -hyvinvointirahalla.