Vapaaehtoisten yhteinen ilta Väkevässä 10.10.2022 klo 17:00 yhdistyksen vapaaehtoisille. Tervetuloa mukaan tapaamaan toisia vapaaehtoisia ja jakamaan kokemuksia yhdessä!

Haluatko tuoda iloa vauvoille, lapsille ja vanhemmille? Haluatko olla mukana toimimassa turvallisen lapsuuden ja elämän puolesta?

Vanhempi on väsynyt, sinä leikit lapsen kanssa, että hän voi hengähtää.  Vanhemman pitää päästä asioille, sinä otat vauvan syliin ja hän nukahtaa siihen tyytyväisenä. Lapsi kaipaa miestä kaverikseen ja sinä tulet jakamaan arkeasi hänen kanssaan. Jos olet eron läpikäynyt vanhempi, voit tarjota vertaistukea Eroneuvoissa ja Neuvokahviloissa.

Tällaisia asioita meidän vapaaehtoiset tekevät. Kuulostaako hyvältä? Ilmoittaudu mukaan meidän huikeaan vapaaehtoisjoukkoon!

Vapaaehtoiset ovat meille tärkeitä yhdistyksen arjessa. Voit osallistua omien aikataulujesi mukaan, silloin kun itsellesi parhaiten sopii. Vapaaehtoisena saat iloa, merkityksellisen vapaaehtoistehtävän, vaikutusmahdollisuuksia ja mukavan porukan johon kuulua ja jossa toimia.

Meillä vapaaehtoisena ei tarvitse valmiiksi osata kaikkea. Halu auttaa, positiivinen asenne ja iloinen mieli vievät pitkälle. Vapaaehtoisena toimimiseen saat meiltä koulutusta ja tukea. Vapaaehtoistyössä voit hyödyntää myös kaikenlaista osaamistasi (kirjoittaminen, valokuvaus, remonttitaidot, ryhmien ohjaaminen). Otamme ehdotuksia mielellämme vastaan.

Lisätietoa yhdistyksemme vapaaehtoistoiminnasta:

Heidi Nystedt
vapaaehtois- ja kansalaistoiminnan koordinaattori
puh. 044 7380 501, heidi.nystedt@kokkolanensijaturvakoti.fi

Syksyllä 2022 tarjolla on mm. seuraavia tehtäviä vapaaehtoisille:

• Lastenhoitoa
    • tiistaisin klo 17-18 turvakodin tiloissa
    • satunnaisesti eri yksiköissä
  • Keittiöapua turvakodilla
  • Tapahtumia
    • 2.10. Lapsiperheiden tapahtuma Hollihaassa klo 10-16
    • Lapsen oikeuksien viikko vko 46
    • Mielenterveysviikko vko 47
    • Valoa, ei väkivaltaa -tapahtuma Purjeella 25.11. klo 17 alkaen (tarjoillaan lämmintä mehua ja  puolustetaan naisten ihmisoikeuksia, ruumiillista koskemattomuutta ja oikeutta väkivallattomaan elämään).

Hae vapaaehtoiseksi

Millaisista vapaaehtoistehtävistä olet kiinnostunut? Milloin ja kuinka usein? Mikä sinua innostaa? Millaisia taitoja voisit jakaa?

Kiitos, kun tulet mukaan! Olemme sinuun yhteydessä.