Vanhempien välinen suhde vaikuttaa lapsen turvallisuudentunteeseen myös eron jälkeen. Siksi toimiva yhteistyö lapsen asioissa on tärkeää. Kuopion ensikotiyhdistys auttaa eroa harkitsevia, erotilanteessa olevia ja eron kokeneita vanhempia. Autamme puhelimitse, kasvokkain ja ryhmätapaamisissa. Ota yhteyttä! Toteutamme eroneuvo-toimintaa yhteistyössä Yhdenvanhemman perheiden liiton (YVPL) kanssa.

Ota yhteyttä, olemme sinua varten

Apua eroon vertaiskahvilasta

Eroneuvo-kahvila on vapaamuotoinen kohtaamispaikka eron kokeneille tai eroa pohtiville vanhemmille. Kahvilassa jutellaan eroon, lapsiin ja eron jälkeiseen vanhemmuuteen liittyvistä asioista.

Kahvilasta vastaa ammatillinen ohjaaja ja eron kokeneet vapaaehtoiset.  Eroneuvo-kahvilat ovat maksuttomia ja avoimia kaikille asuinkunnasta riippumatta, eikä tilaisuuksiin tarvitse ilmoittautua etukäteen. Voit tulla pistäytymään yhden kysymyksen kanssa tai jäädä keskustelemaan koko ajaksi.

Tarkista seuraavan eroneuvokahvilan ajankohta tapahtumakalenterista.

Lisätiedot ja yhteydenotot:
Eroneuvo-ohjaajat
Marjo p. 0400 441708
Mari p. 044 3697214

marjo.meriranta@yvpl.fi
mari.hietapelto@kuopionensikoti.fi

Puhu erosta tukihenkilön kanssa

Ero-tukihenkilö on koulutettu vapaaehtoinen, joka kuuntelee ja on vertaistukena erotilanteen tuomassa muuttuneessa elämäntilanteessa.  Hänen kanssaan voi jutella omista tunteista ja ajatuksista kahden kesken. Tukihenkilön voi saada toimintaa ohjaavan koordinaattorin kautta, ja tukihenkilösuhde aloitetaan aina yhteistyössä hänen kanssaan.

Lisätiedot ja yhteydenotot:
Eroneuvo-ohjaajat