Oletko vanhempi, joka on eronnut tai pohdit eroa? Älä jää yksin!

Vanhempien välinen suhde vaikuttaa lapsen turvallisuudentunteeseen myös eron jälkeen. Siksi toimiva yhteistyö lapsen asioissa on tärkeää. Kuopion ensikotiyhdistys auttaa eroa harkitsevia, erotilanteessa olevia ja eron kokeneita vanhempia. Autamme puhelimitse, kasvokkain ja ryhmätapaamisissa. Ota rohkeasti yhteyttä!

mari.hietapelto@kuopionensikoti.fi

Ota yhteyttä, olemme sinua varten

Apua eronneille vanhemmille ja eroa pohtiville

Kuopion ensikotiyhdistys auttaa eroa harkitsevia, erotilanteessa olevia ja eron kokeneita vanhempia. Jos parisuhteesi tilanne kiristyy koronan aikana, voit ottaa meihin yhteyttä.

Yhteydenotot ja ajanvaraukset:
Mari, p. 044 3697214

Apua eroon vertaiskahvilasta

Erovertaiskahvila on vapaamuotoinen kohtaamispaikka eron kokeneille tai eroa pohtiville vanhemmille. Kahvilassa jutellaan eroon, lapsiin ja eron jälkeiseen vanhemmuuteen liittyvistä asioista.

Kahvilasta vastaa ammatillinen ohjaaja ja eron kokeneet vapaaehtoiset.  Erovertaiskahvilat ovat maksuttomia ja avoimia kaikille asuinkunnasta riippumatta, eikä tilaisuuksiin tarvitse ilmoittautua etukäteen. Voit tulla pistäytymään yhden kysymyksen kanssa tai jäädä keskustelemaan koko ajaksi.

Tarkista seuraavan erovertaiskahvilan ajankohta tapahtumakalenterista.

Lisätiedot ja yhteydenotot:
Ero-ohjaajat
Marjo p. 0400 441708

marjo.meriranta@yvpl.fi

Puhu erosta tukihenkilön kanssa

Erotukihenkilö on koulutettu vapaaehtoinen, joka kuuntelee ja on vertaistukena erotilanteen tuomassa muuttuneessa elämäntilanteessa.  Hänen kanssaan voi jutella omista tunteista ja ajatuksista kahden kesken. Tukihenkilön voi saada toimintaa ohjaavan koordinaattorin kautta, ja tukihenkilösuhde aloitetaan aina yhteistyössä hänen kanssaan.

Lisätiedot ja yhteydenotot:
Marjo p. 0400 441708

marjo.meriranta@yvpl.fi

Apua eroon -chat tarjoaa kahdenkeskistä keskustelutukea erokriisin kohtaamiseen ja lasten huomioimiseen sekä eron jälkeisen vanhemmuuden kysymyksiin ja huoliin. Chat antaa yksilöllistä palveluohjausta ja tietoa eri parisuhde- ja eropalveluista.

Kahdenvälisissä chateissä voit keskustella kahden kesken ammattilaisten kanssa, esimerkiksi voit pohtia omaan tai lastesi tilannetta, kysyä eroon liittyvistä palveluista ja avun saamisesta. Keskustelussa voi jakaa huolia tai pulmia perheen tilanteeseen ja lasten hyvinvointiin liittyen tai kysyä eroamisen käytäntöihin liittyvistä asioista.

Apua eroon -chat on tarkoitettu kaikille eron osapuolille, myös eronneiden läheisille.

Löydät chatin www.apuaeroon.fi  sivun oikeasta alareunasta.

Apua eroon -chat palvelun käyttö ei edellytä rekisteröitymistä.

Lue lisää toimintaa ohjaavista eettisistä periaatteista tästä.

Chat vastaajina toimivat eroauttamisen ammattilaiset.