Turvakoti

Saat apua ympäri vuorokauden kohdattuasi perhe- tai lähisuhdeväkivaltaa tai sen uhkaa. Turvakotiin voit tulla yksin tai lasten kanssa, sukupuolesta riippumatta. Voit tulla turvakotiin mihin vuorokauden aikaan tahansa. Turvakotipalvelu on maksuton.

turvakoti (at) khetk.fi

Väkivaltatyön avopalvelut

Saat tukea perhe- ja lähisuhteisiin liittyvissä pulmissa. Yhteyttä voit ottaa vanhemmuuden haasteissa, parisuhdevaikeuksissa tai jos koet tai olet kokenut perhe- ja lähisuhteissa väkivaltaa tai sen uhkaa. Tuemme perheitä, aikuisia sekä lapsia ja nuoria. Keskustelut ammattilaisen kanssa ovat maksuttomia.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 21 B, 5. krs

044 709 5975 / Kriisityöntekijä Päivi Salmèn

044 714 7416 / Kriisityöntekijä Simo Torkkola

050 550 4345 / Kriisityöntekijä Reetta Pitkänen, lapset ja nuoret

050 550 4338/Kriisityöntekijä Anne Imppola, lapset ja nuoret

Ero lapsiperheessä -työ

Eroauttamistyöskentelyssä perheen eri osapuolet saavat mahdollisuuden pohtia eron herättämiä ajatuksia, tunteita ja käytännön asioita ammattilaisen kanssa. Tapaamisissa työskennellään vanhempien asettamien tavoitteiden mukaisesti. Lapsia tavataan vanhempien toiveesta, tai jos keskustelussa nousee tarve lapsen tapaamiselle. Palvelun tavoitteena on tehdä lapsen tilanne näkyväksi ja tukea yhteistyövanhemmuuden rakentumista, sekä vahvistaa toivon ja erilaisten näkökulmien löytymistä.

Työote on voimavarakeskeinen.  Palvelu on lyhytkestoista ja maksutonta.

044 500 5490 / Viivi Törrönen

viivi.torronen(at)khetk.fi

Tapaamispaikka Poukama

Tapaamispaikka Poukama mahdollistaa lapsen ja hänestä erossa asuvan vanhemman tapaamiseen turvallisessa ja valvotussa ympäristössä. Poukamalla on yli 15 vuoden kokemus tapaamispaikkatyöstä. Pitkäjänteinen työn kehittäminen takaa palvelun laadun. Tapaamispaikka Poukama noudattaa työssään Ensi- ja turvakotien liiton tapaamispaikkatoiminnan laatukriteereitä.

040 704 4635 Tapaamispaikka Poukama

poukama (at)khetk.fi

Perhetyö

Tarjoamme monipuolisia lastensuojelun ja sosiaalihuoltolain ja ennaltaehkäisevän työn palveluita. Voimme myös räätälöidä sopivan paketin perheen tarpeiden mukaan. Teemme työtä koko Kanta-Hämeen alueella.

050 543 1509, Nana Lindholm, avopalveluiden lähijohtaja

nana.lindholm(at)khetk.fi

Vauvaperheiden palvelut

Kaipaatko tukea vauvan odotukseen ja synnytykseen? Meiltä voit saada tueksi vapaaehtoisen doulan!

Onko vauvasi itkuinen tai levoton? Vyöhyketerapeuttinen vauvahieronta helpottaa vauvan oloa.

Tuntuuko imetys hankalalta, vauva on rauhaton rinnalla? Imetysohjauksesta saat apua imetyksen pulmiin.

Lue lisää vauva- ja pikkulapsiperheiden palveluista

Vankilan perheosasto

Vankilan perheosasto on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen alainen lastensuojeluyksikkö, joka tarjoaa vanhemmille mahdollisuuden suorittaa vankeusrangaistusta tai olla tutkintavankeudessa alle kolmevuotiaan lapsensa kanssa. Jakson alkaessa lapsen tulee olla alle kaksivuotias. Perheosastolle voi tulla jo raskauden aikana. Vankilan perheosasto toimii Vanajan avovankilassa (vankeusvangit) ja Hämeenlinnan vankilassa (tutkintavangit). Vanajan vankilassa perheosastolla on 10 paikkaa ja Hämeenlinnan vankilassa osasto on kaksipaikkainen.

Vertaisryhmätoiminta huostaanoton jälkeen

Lapsen huostaanotto on aina perheen kriisi. Vertaistukiryhmän voima on siinä, että huostaanotosta ja omasta tilanteesta saa keskustella sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat kokeneet saman. Toisten kokemuksista oppii ja muita kuuntelemalla ja tukemalla löytää myös itse uusia voimia.

VOIKUKKIA-vertaistukiryhmä huostaanotettujen lasten vanhemmille ja perheen läheisille.

050 543 1509, Nana Lindholm, avopalveluiden lähijohtaja

nana.lindholm(at)khetk.fi