Haluatko tuoda iloa vauvoille, lapsille ja vanhemmille? Haluatko olla mukana toimimassa turvallisen lapsuuden ja elämän puolesta?

Yhdistyksen vapaaehtoistehtävät ovat:

• Synnytystukihenkilönä eli doulana toimiminen
  • Vankilan perheosaston lastenhoitajan tehtävät
  • Hämeenlinnan turvakodin lastenhoitajan tehtävät
  • Erotukihenkilönä toimiminen
  • Apua eroon-chat-päivystäjänä toimiminen
  • Tapahtumien toteuttaminen yhdessä yhdistyksen henkilökunnan kanssa

Tällaisia asioita meidän vapaaehtoiset tekevät. Kuulostaako hyvältä? Ilmoittaudu mukaan meidän huikeaan vapaaehtoisjoukkoomme!

Katso lyhyt video vapaaehtoistoiminnastamme

Vapaaehtoiset ovat meille tärkeitä yhdistyksen arjessa. Voit osallistua omien aikataulujesi mukaan, silloin kun itsellesi parhaiten sopii. Vapaaehtoisena saat iloa, merkityksellisen vapaaehtoistehtävän, vaikutusmahdollisuuksia ja mukavan porukan johon kuulua ja jossa toimia.

Meillä vapaaehtoisena ei tarvitse valmiiksi osata kaikkea. Halu auttaa, positiivinen asenne ja iloinen mieli vievät pitkälle. Vapaaehtoisena toimimiseen saat meiltä koulutusta ja tukea. Jos sinulla on osaamista, jota haluaisit hyödyntää vapaaehtoistyössä (kirjoittaminen, valokuvaus, remonttitaidot, ryhmien ohjaaminen), otamme ehdotuksia mielellämme vastaan.

Vapaaehtoiseksi voi tulla tavallisen kansalaisen tiedoin ja taidoin. Tärkeää on kuitenkin, että vapaaehtoisen oma elämäntilanne on vakaa ja vapaaehtoinen on vastuuntuntoinen aikuinen. Etsimme toimintaamme jatkuvasti uusia vapaaehtoisia. Uudet vapaaehtoiset perehdytetään ja he saavat tukea tehtäviinsä. Vapaaehtoisille järjestetään myös virkistystä. Tarjoamme vapaaehtoisillemme myös yleistä ja tehtävään liittyvää syventävää koulusta. Lisäksi tapaamme vapaaehtoisiamme säännöllisesti ja kuhunkin vapaaehtoistehtävään on nimetty koordinoivat työntekijät yhdistyksestämme.

Lisätietoja:

Paula Arbelin