Kanta-Hämeen perhetyö ry yhdessä Ensi- ja turvakotien liiton kanssa mukaan Ylen Hyvin Sanottu-keskustelufestivaaleille

Hyvin sanottu on Ylen ja Erätauko-säätiön vetämä hanke, jonka tavoitteena on vahvistaa suomalaisen keskustelukulttuurin parhaita puolia ja luoda turvallisia keskusteluympäristöjä. Hanke on viisivuotinen ja sijoittuu vuosille 2021–2026. Kanta-Hämeen perhetyö ry on mukana hankkeessa yhteistyökumppanina.

Syksyn 2023 Hyvin sanottu -keskustelufestivaali järjestetään Hämeenlinnan Verkatehtaalla 29.-30.9.2023 ja se on maksuton. Kanta-Hämeen perhetyö ry ja Ensi- ja turvakotien liitto toimivat yhtenä pop up -keskustelujen järjestäjistä. Keskustelussa asetutaan turvallisuuden ja turvattomuuden äärelle ja kysytän ovatko kaikki turvassa. Tarkempi ohjelma julkaistaan elokuussa, mutta festivaalipäivät kannattaa jo merkitä kalenteriin. Osa keskusteluista tullaan jakamaan myös verkossa, Yle Areenassa ja suorana lähetyksenä Yle TV1:llä.

Hyvin sanottu-hanke, Ensi- ja turvakotien liitto ja Kanta-Hämeen perhetyö ry yhteisellä asialla

Hyvin sanottu -hankkeen tavoitteena on kohottaa suomalaisen keskustelukulttuurin tasoa ja innostaa ihmisiä mukaan toisia kunnioittavaan, erilaisia näkemyksiä arvostavaan keskusteluun. Samalla vahvistetaan suomalaisten luottamusta ja ymmärrystä toisiaan kohtaan.

”Vaikeistakin asioista kuten lähisuhdeväkivallasta tai köyhyydestä lapsiperheissä on tärkeää keskustella. Moniäänisen ja rakentavan keskustelun avulla on mahdollista lisätä ymmärrystä erilaisista ilmiöistä sekä etsiä ja löytää ratkaisuja. Luottamusta ja ymmärrystä lisäävän keskustelukulttuurin vahvistaminen on yhteinen etumme jota haluamme Hyvin Sanottu -yhteistyöllä olla edistämässä”, kertovat Ensi- ja turvakotien liiton pääsihteeri Riitta Särkelä ja Kanta-Hämeen perhetyö ry:n toiminnanjohtaja Paula Arbelin.

Tutustu Hyvin sanottuun

Lue lisää Hyvin sanottu -hankkeesta sivuston artikkeleista ja uutisista ja tutustu myös Erätauko-menetelmään.