Ryhmässä tuetaan lasta käsittelemään vanhempien eroa vertaisuutta hyödyntäen. Tunteiden löytäminen, sanoittaminen ja hyväksyminen on osa vertaisryhmän antia. Ryhmässä käsiteltäviä teemoja lähestytään toiminnallisin menetelmin kuten leikkimisen, satujen ja piirtämisen keinoin. Ryhmä tarjoaa lapsille mahdollisuuden tavata muita ikäisiään, joilla on samankaltaisia kokemuksia ja tuntemuksia. Ryhmä tarjoaa lapsille tilan ja paikan käsitellä vanhempien eroa ilman lojaliteettiristiriitaa. Lisäksi lasta tuetaan hyväksymään vanhempien ero osaksi omaa elämää.

• Ryhmä kokoontuu kerran viikossa, keskiviikkoisin klo 16–17.30
  • kokoontumiskerrat ovat 15.3, 22.3, 29.3, 5.4 ja 12.4.2023
  • Ennen ryhmän aloitusta huoltajille järjestetään alkutapaaminen ja ryhmäkertojen jälkeen perhetapaaminen
  • Ryhmä kokoontuu Kanta-Hämeen perhetyö ry:n Luotaimen tiloissa, osoitteessa Raatihuoneenkatu 21 B, Hämeenlinna
  • Ryhmä on tarkoitettu 8–11-vuotiaille lapsille
  • Ryhmään otetaan 4–6 lasta
  • On suositeltavaa, että vanhemmat ovat puhuneet eropäätöksestä lapsen kanssa ja lapsen uudet asumisjärjestelyt ovat selvillä
  • Ryhmässä lapsille tarjotaan välipala
  • Ryhmän ohjaajina toimivat koulutetut erovertaisryhmäohjaajat
  • Lisätietoa ja ilmoittautumiset  torronen@khperhetyo.fi puh. 044 500 5490. Ilmoittautumisia otetaan vastaan 24.2 asti.