Kanta-Hämeen perhetyö ry:ssä aloittaa työskentelemään 26.8.2019 avoväkivaltatyön tiimissä kriisityöntekijä Hilla Härkönen. Hilla siirtyy väkivaltatyön avotyöhön Hämeenlinnan turvakodilta, jossa hän on toiminut ohjaajana.

Avoväkivaltatyön tiimissä toimivat Simo Torkkola ja Päivi Salmen, jotka työskentelevät aikuisasiakkaiden kanssa ja Hilla Härkönen tulee työskentelemään perheväkivaltaa kohdanneiden lasten kanssa.

Avoväkivaltatyön lapsityön rahoitus (STEA) on vuoden 2019 loppuun ja rahoitukselle tullaan hakemaan jatkoa. Syksyn aikana pyrimme osoittamaan avoväkivaltatyön lapsityön tarpeen Kanta-Hämeen maakunnan alueella. Tähän tarvitsemme teitä yhteistyökumppaneita, ja alueen lasten ja perheiden parissa työskenteleviä ammattilaisia mukaan. Toivomme siis, että pääsemme työssä nopeasti alkuun, ja saamme lapsia palvelun piiriin mahdollisimman paljon.

Avoväkivaltatyön kriisityöntekijät vastaanottavat lähisuhdeväkivallan kaikkia osapuolia ja näin mahdollistetaan koko perheen avun saaminen samanaikaisesti.  Lasten ja nuorten avunsaanti edellyttää, että ainakin toinen lapsen vanhemmista on avoväkivaltatyön asiakkaana. Lapsen kanssa työskentelevä kriisityöntekijä työskentelee yhdessä perheen aikuisia tapaavan kriisityöntekijän kanssa. Työ lapsen kanssa on yksilöllistä ja lapsen tarpeista lähtevää. Lapsen kokemuksia puretaan toiminnallisilla menetelmillä lapsen ikätaso huomioiden. Lapsen vanhemmilla on mahdollisuus sekä omiin vanhemmuuskäynteihin että yhteiskäynteihin lapsen kanssa.

Avoväkivaltatyön palvelut ovat maksuttomia ja asiakas varaa kriisityöntekijältä tapaamisajan puhelimitse tai sähköpostilla.

Ammattilaisilla on mahdollisuus maksuttomaan kriisityöntekijän antamaan konsultaatioon perhe- ja lähisuhdeväkivalta asioissa joko puhelimitse tai sähköpostilla.

Yhteystiedot:

Simo Torkkola

Kriisityöntekijä

simo.torkkola@khperhetyo.fi

Päivi Salmèn

Kriisityöntekijä

paivi.salmen@khperhetyo.fi

Hilla Härkönen (26.8.2019 alkaen)

Kriisityöntekijä, lapsityö

hilla.harkonen@khperhetyo.fi