Lisätietoa:

Kanta-Hämeen perhetyö ry tuottaa turvakotipalvelua yhtenä THL:n palveluntuottajana. Turvakoti tarjoaa välitöntä kriisiapua, ympärivuorokautista turvattua asumista sekä akuuttiin tilanteeseen liittyvää psykososiaalista tukea, neuvontaa ja ohjausta lähisuhdeväkivaltaa ja sen uhkaa kokeville henkilöille ja perheille. Haemme turvakotiin ohjaajaa. Työ on kolmivuorotyötä (aamu-, ilta- ja yövuoroja) sisältäen viikonlopputyötä, myös pelkkä yötyö on mahdollinen.

Turvakodin tiimiin kuuluu turvakodin johtaja-sosiaalityöntekijä ja seitsemän ohjaajaa. Työryhmän päivittäisinä yhteistyökumppaneina ovat lastensuojelun ja aikuistyön sosiaalityöntekijät, erilaiset palveluntuottajat ja järjestöt sekä yhdistyksen avopalveluiden työntekijät.

Kelpoisuusvaatimuksena tehtäviin on laillistettu sosiaali- tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (tai aiempi opistotasontutkinto) sekä perehtyneisyys ja työkokemus kriisityöstä (Valtioneuvoston asetus turvakotipalvelujen tuottamiselle asetettavista edellytyksistä, 598/2015). Työntekijöillä tulee olla hygieniapassi. Ensiapukoulutuksen ajantasaisuus katsotaan eduksi.

Lisäksi toivomme hakijoilta kokemusta sosiaalihuollon kentältä. Työhön sitoutuminen ja kiinnostus sen kehittämiseen katsotaan eduksi. Työstä hyvin selviytyminen edellyttää erinomaisia vuorovaikutustaitoja, stressinsietokykyä ja muutosmyönteisyyttä. Hyvä englanninkielen taito sekä muu mahdollinen kielitaito katsotaan eduksi.

Palkkaus: Yksityisten sosiaalipalvelualojen TES, G24 + kokemuslisät.

Tehtävään valitun tulee esittää rikosrekisterilain 6 § 2 mom. mukainen rekisteriote ennen työn aloittamista. Työsuhteessa noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa.

Lisätietoja: Turvakodin johtaja ja sosiaalityöntekijä Maria Svetloff maria.svetloff@khperhetyo.fi , puhelimitse tavoitettavissa 1.-3.10 ja 10.10 klo 8-16.

Haastattelut järjestetään keskiviikkona 16.10.19 klo 14 alkaen.

Kanta-Hämeen perhetyö ry, kuuluu yhdistyksenä Ensi-ja turvakotien liittoon.
Meillä on useita toimipisteitä: Sibeliuksenkadulla avotyö ja hallinto, Miemalassa Vanajan avovankilassa sekä Hämeenlinnan vankilassa perheosastoa sekä turvakoti Hattelmalantiellä.

Meillä on sekä avotyön että laitospuolen palveluita. Avopuolella meillä on tapaamispaikkatoimintaa ja kattavaa perhetyötä perheille ja ryhmille. Laitospuolen palvelut ovat vankilan perheosastolla, jossa vanhempi voi suorittaa vankeustuomiotaan alle 3v lapsen kanssa. Kriisityötä meillä on sekä laitos että av työnä. Turvakoti palvelee perheväkivallann uhreja 24/7 ja avotyöntekijät auttavat turvallisempaan arkeen.

Lisäksi meillä on kansalaistoimintaa. Vauvaa odottaville perheille meillä on doulatoimintaa ja vankilan perheosastolla ja turvakodilla toimii vapaaehtoisia lastenhoitajia. Eroperheille on monipuolista apua sekä vapaaehtois- että ammattilaistyönä. Huostaanoton kokeneille meillä on monipuolista VoiKukkia-toimintaa.

Meillä on töissä noin 30 ammattilaista ja vapaaehtoisia suunnilleen saman verran.