Tule vapaaehtoiseksi !
Vapaaehtoiset ovat tärkeitä yhdistyksen arjessa. Voit osallistua omien aikataulujesi mukaan, silloin kun itsellesi parhaiten sopii. Vapaaehtoisena saat iloa, merkityksellisen vapaaehtoistehtävän, vaikutusmahdollisuuksia ja mukavan porukan johon kuulua ja jossa toimia.

Vertaistukihenkilö
Jos olet eron, lapsikaappauksen, kaappausuhan tai kansainvälisen huoltokiistan läpikäynyt vanhempi, voit tarjota vertaistukea vertaistukihenkilönä. Saat perehdytyksen ja tukea Kaapattujen Lasten toimistolta sekä muilta vertaisilta.

Viikonloppupäivystäjä neuvontapuhelimessa
Sinun ei tarvitse olla huoltajuuskiistojen tai lapsikaappausten asiantuntija. Riittää, että haluat kohdata soittajan puhelimessa, olla kuunteleva korva ja empaattinen tuki. Voit valita itse viikonloput, jotka päivystät. Saat tehtävään koulutuksen ja tuen Kaapattujen Lasten toimistolta sekä muilta vapaaehtoisilta.

Lastenhoitaja
Tule hoitamaan lapsia Kaapattujen Lasten eri tapahtumissa ja ryhmissä. Tapahtumissa ja ryhmissä on järjestetty lastenhoito, jotta aikuiset pystyvät osallistumaan ohjelmaan ja tapaamaan muita vanhempia vertaistuen muodossa.
Jos olet opiskelija, voit saada lastenhoidosta myös opintosuoristuksia.

Voit tulla myös mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan kampanjaa. Tai somelähettiläänä voit jakaa tietoa yhdistyksestä.

Vapaaehtoisena ei tarvitse toimia yksin. Työntekijöiltä saat tukea ja vapaaehtoisille järjestetään perehdytys sekä säännöllisesti koulutuksia ja virkistystä. Vapaaehtoisena ei tarvitse osata kaikkea. Halu auttaa, positiivinen asenne ja iloinen mieli vievät pitkälle. Voimme muotoilla myös sinun erikoisosaamiseen tai kiinnostuksen kohteeseen sopivan tehtävän!

Kiinnostuitko ja haluat tulla mukaan?
Ota yhteyttä: kansalaistoiminta@kaapatutlapset.fi (050 5543 837) ja liity joukkoomme!