Hyvin sanottu on Ylen ja Erätauko-säätiön vetämä hanke, jonka tavoitteena on vahvistaa suomalaisen keskustelukulttuurin parhaita puolia ja luoda turvallisia keskusteluympäristöjä. Hanke on viisivuotinen ja sijoittuu vuosille 2021–2026. Kanta-Hämeen perhetyö ry on mukana hankkeessa yhteistyökumppanina.

Hyvin sanottu -keskustelufestivaali järjestetään Hämeenlinnan Verkatehtaalla 29.-30.9.2023 ja se on maksuton. Kanta-Hämeen perhetyö ry ja Ensi- ja turvakotien liitto toimivat yhtenä pop up -keskustelujen järjestäjistä.

Keskustelumme järjestetään perjantaina 29.9 klo 14–15.30 ja sen otsikkona on Tavoitteena jokainen on turvassa. Entä jos kaikki eivät olekaan? Keskustelu toteutetaan Vintti -keskustelutilassa Verkatehtaan 3. kerroksessa. Pääovilta on opastus paikanpäälle.

Lavalle nousevat keskustelijat pohtivat aihetta eri näkökulmista Ensi- ja turvakotien liiton pääsihteeri Riitta Särkelän johdattamana, yhdessä yleisön kanssa. Tapahtuman luonteen mukaisesti kyseessä ei ole perinteinen paneelikeskustelu, vaan avoin dialogi.

Keskustelijoina ovat
Tarja Filatov, Ensi- ja turvakotien liiton puheenjohtaja
Paula Arbelin, Kanta-Hämeen yhdistyksen toiminnanjohtaja
Kaisa Tammi, Hämeenlinnan rikosseuraamuskeskuksen johtaja
Kaisa Lepola, Kanta-Hämeen HVA:n aluehallituksen puheenjohtaja
Kari Mäkinen, Sosten valtuuston puheenjohtaja, arkkipiispa emeritus
Marjo Rantala, naisiin kohdistuvan väkivallan asiantuntija, Yhdenvertaisuusvaltuutetun toimisto
Jonna Lehikoinen, projektipäällikkö, Stressistä säätelyyn -hanke, Ensi- ja turvakotien liitto

YLEn, Erätaukosäätiön ja Hämeenlinnan kaupungin järjestämään keskustelufestivaaliin on vapaa pääsy, ja kaksipäiväisen tapahtuman ohjelmaan voi tutustua tästä.