HERÄTTÄÄKÖ UKRAINAN TILANNE PELKOA JA EPÄVARMUUTTA? Tukea lapsille ja nuorille!

Ukrainan tilanne on herättänyt monilla lapsilla ja nuorilla epävarmuutta, pelkoa ja ehkä myös vihaa. Ne ovat ymmärrettäviä ja tärkeitä tunteita. Tässä tilanteessa on tärkeää, ettei kukaan jää yksin, eikä jätä toisia yksin. Meillä täällä Lahden ensi- ja turvakoti ry:ssä löytyy tukea ja puhumisen kanavia niitä kaipaaville sekä puhelimitse että chatissa.

Valtakunnallinen lasten ja nuorten chat päivystää jokaisena arki-iltana klo 15-18. Lasten ja nuorten chat on tarkoitettu kaikille alle 18 vuotiaille lapsille ja nuorille.
Lasten ja nuorten chat

Jos haluat soittaa, tässä yhteystieto meille: Tukea lapsille ja nuorille arkisin päiväsaikaan: 044 705 3706

Tässä muutamia linkkejä, joista voit löytää sinulle tai läheisellesi helpotusta tähän maailman tilanteeseen:

Ja vielä muutama muukin mahdollisuus:
Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL) maksuton lasten ja nuorten puhelin. Auki arkisin 14 – 20 ja viikonloppuisin 17 – 20 numerossa
116 111. Chat auki joka päivä 17 – 20 osoitteessa nuortennetti.fi

Mieli ry:n kriisipuhelimeen voi soittaa milloin vain. Soittaminen maksaa tavallisen puhelun verran. Numero on 09 2525 0111

Jos haluat osoittaa kauttamme taloudellista tukea tai ruoka-apua päijät-hämäläisille perheille, otathan yhteyttä susanna.tinnila@letk.fi

Otamme vastaan mahdollisuuksien mukaan ehjiä, puhtaita vaatteita ja hyväkuntoista tavaraa, suosittelemme ottamaan yhteyttä etukäteen (varastointitilaa rajoitetusti), perhetupa@letk.fi  puh. 044 3700 744
Jos haluat osoittaa lahjoituksesi suoraan Ensikodille tai Turvakodille,
otathan yhteyttä: