VAUVAPERHETYÖNTEKIJÄ (YÖ), Lahden ensi- ja turvakoti ry, ENSIKOTI, LAHTI

Lahden ensi- ja turvakoti ry (LETK) on vuonna 1946 perustettu kansalais- ja lastensuojelujärjestö, joka tuottaa ja kehittää järjestölähtöisiä palveluita päijät-hämäläisille. Yhdistyksen kansalais- ja palvelutoiminnan erityisosaamisalueita ovat vauvaperhetyö, vauvalähtöinen päihdekuntoutus, perheväkivalta- ja turvallisuustyö sekä lapsiperheiden avopalvelu. Ensikoti on osa yhdistyksemme vauvaperhetyön kokonaisuutta. Yhdistyksen palveluksessa on 47 työntekijää ja olemme valtakunnallisen Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistys.

Oletko kiinnostunut pääsääntöisesti yövuorojen tekemisestä? Nyt on avoinna mielenkiintoinen tehtävä vauvaperheiden parissa.

Lahden ensikoti sijaitsee Launeella, viihtyisällä omakotitaloalueella. Ensikodissa erityistä tukea tarvitsevat vauvaperheet saavat odotusajasta lähtien ympärivuorokautista, yksilöllistä, yhteisöllistä ja intensiivistä tukea vanhemmuuteen ja vauvan hoitoon. Ensikodilla tuetaan vauvan ja vanhemman hyvää suhdetta ja opetellaan arkielämän ja vauvanhoidon taitoja kädestä pitäen.

Ensikodilla vauva saa turvallisen kasvuympäristön, jossa vauvan tarpeet tulevat tunnistetuksi ja vastatuksi ja vauva voi hyvin. Perhe voi tulla ensikotiin jo raskausaikana, jolloin voidaan tukea vanhemman ja kohtuvauvan välisen suhteen muodostumista. Ensikotitoiminnan painopisteenä on tukea vauvan ja vanhempien välistä vuorovaikutusta, vauvan hyvän hoidon toteutumista sekä vahvistaa vanhempien voimavaroja. Ensikodissa arkea eletään yhdessä ammattilaisten ja vauvaperheiden kanssa ympäri vuorokauden. Vauvaperhetyöntekijän työ sisältää myös kodinhoidollisia tehtäviä.

Ensikodilla työskentelee 11 henkilön muodostama moniammatillinen tiimi. Yövuoroja tekee kaksi työntekijää neljän yön jaksoissa, työvuorot sijoittuvat pääsääntöisesti klo 20.30 – 7.15 välille. Toisen yövuorolaisemme siirtyessä toisiin tehtäviin haemme nyt hänelle seuraajaa. Yövuoron vauvaperhetyöntekijät osallistuvat säännöllisesti yhdistyksemme työyhteisöpäiviin sekä ensikodin kehittämispäiviin.

Tarjoamme monipuolisen ja haasteellisen työn, mukavan ja joustavan työyhteisön sekä mahdollisuuden kehittyä valtakunnallisen työmuodon puitteissa.

Odotamme sinulla olevan kokemusta vauva- ja pikkulapsiperheiden kanssa työskentelystä. Ensikotityössä tärkeää on arvostava kohtaaminen, asiakaslähtöisyys, joustava suhtautuminen vaihteleviin tilateisiin sekä kyky itsenäiseen työskentelyyn. Arvostamme kokemusta lastensuojelu- ja mielenterveys- sekä päihdetyöstä.

Kelpoisuusvaatimuksena on sosiaali- ja terveysalalle soveltuva sosiaali- tai terveysalan AMK-tutkinto. Palkkaus ja työaika määrittyvät Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksen mukaisesti. Toimeen valittavien tulee ennen toimen vahvistamista esittää rikostaustaote (Laki lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä 504/2002). Työntekijöillä tulee olla hygieniapassi tai sitoutua sen suorittamiseen. Edellytämme myös tartuntalain 48 pykälän mukaista rokotussuojaa. Noudatamme kuuden (6) kuukauden koeaikaa.

Yhdistyksemme työntekijöillä on käytössään kattava työterveyshuolto sekä työhyvinvointia edesauttava liikunta-/kulttuurietu. Lahden ensi- ja turvakotiyhdistys on savuton ja tuoksuton työpaikka.

Kiinnostuitko? Mahdollisiin lisäkysymyksiin vastaa Ensikodin johtaja Sirpa Lampinen, p. 050 309 0911,  sirpa.lampinen@letk.fi.

Hakemukset ansioluetteloineen tulee toimittaa 7.7.2024 mennessä sähköisesti toimisto@letk.fi. Haastattelut pyrimme pitämään viikon 28 aikana.

Sijaistyövuoroista voit tiedustella:
Ensikodin johtaja  Sirpa Lampinen, p. 050 309 0911 / sirpa.lampinen(at)letk.fi
Turvakodin vastaava sosiaalityöntekijä Heidi Toivanen,  p. 044 357 8560  / heidi.toivanen(at)letk.fi

Opiskelija-asiat:
Ensikoti / Sari Haataja & Mirva Marttila, puh. 050 917 2358, etunimi.sukunimi@letk.fi
Turvakoti /  Maarit Naskali, p. 03 875 090, maarit.naskali@letk.fi