Kivisydan_teksti3Haluatko tuoda iloa vauvoille, lapsille ja vanhemmille? Haluatko olla mukana toimimassa turvallisen lapsuuden ja elämän puolesta?

Vanhempi on väsynyt, sinä leikit lapsen kanssa, että hän voi hengähtää. Yhdistys tarvitsee apua varainhankintaan, sinä tulet mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan kampanjaa. Tulevaa äitiä pelottaa synnytys, sinä kuuntelet ja kuljet vierellä. Vanhemman pitää päästä asioille, sinä otat vauvan syliin ja hän nukahtaa siihen tyytyväisenä. Lapsi kaipaa miestä kaverikseen ja sinä tulet jakamaan arkeasi hänen kanssaan. Jos olet eron läpikäynyt isä tai äiti, voit tarjota vertaistukea Eroneuvoissa ja Neuvokahviloissa.

Tällaisia asioita meidän 1600 vapaaehtoista tekevät. Kuulostaako hyvältä? Ilmoittaudu mukaan meidän huikeaan vapaaehtoisjoukkoon!

Vapaaehtoiset ovat meille tärkeitä yhdistyksen arjessa. Voit osallistua omien aikataulujesi mukaan, silloin kun itsellesi parhaiten sopii. Vapaaehtoisena saat iloa, merkityksellisen vapaaehtoistehtävän, vaikutusmahdollisuuksia ja mukavan porukan johon kuulua ja jossa toimia.

Meillä vapaaehtoisena ei tarvitse valmiiksi osata kaikkea. Halu auttaa, positiivinen asenne ja iloinen mieli vievät pitkälle. Vapaaehtoisena toimimiseen saat meiltä koulutusta ja tukea. Toki jos sinulla on osaamista, jota haluaisit hyödyntää vapaaehtoistyössä (kirjoittaminen, valokuvaus, remonttitaidot, ryhmien ohjaaminen), otamme ehdotuksia mielellämme vastaan.

Ensi- ja turvakotien liiton eroauttamisen työmuoto tarjoaa pääkaupunkiseudulla asuville eronneille vanhemmille mahdollisuuden tulla vapaaehtoiseksi Eroneuvo ja Neuvokahvila toimintaan. Lue lisää tästä.

Tutustu jäsenyhdistysten vapaaehtoistoimintaan tästä:

_P4Q0089

– Oli tärkeä hetki, kun vanhemmat ensimmäisen kerran hakivat Auraa meiltä ja vain sanoivat kiitos. Pienikin maksu olisi heti muuttanut hoitamisen luonnetta.

Lue lisää Marjukka Metsolan kokemuksista varamummona

Pallomeren riemu! #iloinenhyväntekijä #linnanmäki

Onko sinulla idea, jonka haluaisit toteuttaa? Kerro se meille!