Apua haasteisiin

Etelä-Pohjanmaan turvakodin 24/7 päivystysnumero

KYSELY LAPSIPERHEILLE

Ensi- ja turvakotien liitto selvittää koronakriisin vaikutuksia lapsiperheisiin. Verkkokyselyllä selvitetään koronan aiheuttamia ongelmia ja niistä selviytymistä. Haluamme myös tietää mistä ja millaista tukea perheet ovat saaneet vaikeuksiin ja sen, jos perheet ovat jääneet ilman apua.
Kysely on suunnattu kaikille lapsiperheille, joissa on alaikäisiä lapsia. Vastaamalla autat meitä vaikuttamaan päättäjiin, jotta koronan aiheuttamia ongelmia tunnistetaan, lievennetään ja ratkaistaan paremmin. Vastaaminen vie aikaa vain 3-5 minuuttia.
Klikkaamalla tätä linkkiä pääset osallistumaan kyselyyn: https://my.surveypal.com/Kysely-korona-tilanteen-aiheuttamista-ongelmista-lapsiperheissa

Perheiden jaksaminen voi olla koetuksella – chat auttaa

Yhdistyksemme työntekijät ovat mukana auttamassa valtakunnallisissa Ensi- ja turvakotien liiton chateissa. Chateissa voit hakea tukea ja neuvoja halutessasi nimettömänä. Chat -keskusteluissa saat apua moneen elämäntilanteeseen: väkivaltaan, lapsiperheen erotilanteessa, vauvan unipulmiin ja muihin vauvaperheen haasteisiin tai, kun päihteet aiheuttavat huolta. Verkkoauttajina toimivat ammattilaiset Ensi- ja turvakotien liitosta ja liiton jäsenyhdistyksistä sekä koulutetut vapaaehtoiset.

Lisätietoja https://ensijaturvakotienliitto.fi/tietoa-liitosta/nain-me-autamme/apua-verkossa/ tai tämän sivun alareunassa olevasta chat-ikkunasta.

Kaikki chatit
auki arkisin klo 10-15
sekä ma ja ke klo 17-19
Apua on tarjolla myös nyt poikkeusaikana – Koronaviruksen vaikutukset yhdistyksemme palveluihin

Olemme uudenlaisen tilanteen edessä. Korona-arki rajoittaa perheiden elämän omaan kotiin. Vallitseva tilanne antaakin oivan mahdollisuuden tehdä enemmän asioita yhdessä, kun aikaa on enemmän. Toisaalta stressaavassa tilanteessa hankalat tunteet voivat nousta helpommin pintaan ja tilanteet kotona kärjistyä.

Täällä meillä Etelä-Pohjanmaan Ensi- ja turvakotiyhdistyksellä Sinua varten ovat avopalvelun työntekijät Peter Laitio 044 760 6353 ja Hanna Hirsimäki 044 977 2022. Haluamme toimia vastuullisesti ja varmistaa toimillamme sekä asiakkaiden, että henkilökuntamme terveyden. Toteutamme kriisityötä poikkeustilanteessa tapaamisten lisäksi nyt myös etäyhteyksiä hyödyntämällä, kuten puhelimen ja videoyhteyden välityksellä.

Apua saa myös verkossa: Ensi- ja turvakotien liiton valtakunnalliset chatit ovat auki laajennetusti. Lisätietoja https://ensijaturvakotienliitto.fi/tietoa-liitosta/nain-me-autamme/apua-verkossa/ tai tämän sivun alareunassa olevasta chat-ikkunasta.

Tarjoamme tukea erokriisissä, lasten huoltajuuteen liittyvissä asioissa sekä perhe- ja lähisuhdeväkivallan aiheuttaman tilanteen ratkaisemissa niin kokijan kuin tekijänkin kanssa -lapsia unohtamatta.

Jaettu taakka on aina kevyempi kantaa -ota siis rohkeasti meihin yhteyttä ja mietitään yhdessä, mikä on juuri Sinun kanssasi paras tapa yhteydenpitoon poikkeusolot huomioiden.

Turvakoti palvelee lähisuhdeväkivaltaa ja sen uhkaa kokevia henkilöitä. Turvakotipalvelua järjestetään myös koronavirustartunnan saaneelle tai tartunnalle altistuneille henkilöille. Yhteydenotossa tiedustelemme Sinun terveydentilaasi liittyviä kysymyksiä, jotta voimme turvata kaikkien turvakodin asiakkaiden ja henkilökunnan terveyden ja hyvinvoinnin. Kerrothan meille mahdollisesta tartunnastasi tai altistumisesta tartunnalle.

Voit ottaa milloin vain yhteyttä turvakodin päivystävään puhelimeen 050 575 0541 ja keskustella väkivaltatyön ammattilaisen kanssa tilanteestasi ja mahdollisesta saapumisesta turvakodille.

Seuraa meitä Facebookissa

TURVAKOTI

Turvakoti sijaitsee Etelä-Pohjanmaalla Seinäjoella osoitteessa Simunantie 10 A 3krs. ja palvelee asiakkaita valtakunnallisesti. Turvakoti on tarkoitettu perhe- ja lähisuhdeväkivaltaa kokeneille ja sen uhan alla eläville.

Turvakotiin voi tulla perheenä tai yksin, miehet ja naiset. Turvakodin ympäri vuorokauden päivystävä puhelinnumero on 050 5750541. Turvakotiin voi tulla joko suoraan tai soittamalla ensin tähän turvakodin numeroon. Turvakodissa oleminen on asiakkaille maksutonta.

Turvakodin sosiaalityöntekijään voit olla yhteydessä arkisin klo. 8.00-15.30 välisenä aikana p. 046 922 2422 tai sähköpostilla hanna.annola@enstu.fi

AVOPALVELUT

Yhdistyksen avopalvelut tarjoavat ilmaista kriisiapua perhe-elämän haasteissa ja muutostilanteissa. On kyseessä sitten erotilanne, väkivalta lähisuhteessa tai muut vaikeudet parisuhteessa tai perheessä, niin ota rohkeasti yhteyttä. Kaikki yhteydenotot ja tapaamiset ovat luottamuksellisia.

Yhteydenotot puhelimitse tai sähköpostilla.
Peter Laitio p. 044 760 6353, peter.laitio@enstu.fi
Hanna Hirsimäki p. 044 977 2022, hanna.hirsimaki@enstu.fi