Etelä-Pohjanmaan Ensi- ja turvakotiyhdistys on yleishyödyllinen, voittoa tavoittelematon kansalaisjärjestö. Yhdistys on perustettu vuonna 2003 ja sen kotipaikkakunta on Kauhajoki.

Yhdistyksen tarkoituksena on turvata lapsen oikeus suotuisiin kasvuolosuhteisiin ja turvalliseen kehitykseen sekä tukea vanhemmuutta ja perhettä. Yhdistys tukee ja auttaa perhe- ja lähisuhdeväkivaltaa kokevia ja sen uhan alla eläviä sekä erokriisitilanteissa olevia. Lisätietoa yhdistyksemme palveluista löydät Palvelut -valikon alta.

Älä epäröi ottaa yhteyttä jos haluat keskustella tilanteestasi, sinulla on kysymyksiä tai lisätiedon tarve. Aina on mahdollisuus muutokseen.

Chat auttaa monissa vaikeuksissa. Päivystämme Ensi- ja turvakotien liiton valtakunnallisissa chateissä, josta saa apua esimerkiksi väkivallan uhatessa, erotilanteessa, vauvaperheille sekä lapsille ja nuorille. Chatissä saa mm. tietoa tarjolla olevista palveluista, käytännön neuvoja tai voi keskustella nimettömästi ja luottamuksella omista tunteistaan ja selventämään ajatuksiaan ammattilaisen kanssa.

Turvakoti Seinäjoella on auki 24/7.
p. 050 575 0541 (24h), os. Simunantie 10 A, 60200 Seinäjoki.

Väkivalta- ja kriisityön yksikkömme Enstu tarjoaa apua ihmissuhteissa eteen tulleissa haasteissa ja kriiseissä. Tällaisia tilanteita voivat olla esimerkiksi ero, lähisuhdeväkivalta tekijänä tai kokijana sekä lasten huoltajuuteen liittyvät asiat. Enstun palveluita on saatavilla Kauhajoella ja Seinäjoella pääasiassa virka-aikana.

Tapaamispaikkatoimintamme Kauhajoella mahdollistaa lapsen ja hänestä erossa asuvan vanhemman turvallisen tapaamisen ja sen keskeisenä tavoitteena on ottaa huomioon lapsen etu tapaamisten toteuttamisessa.

Toimintamme on asiakkaalle maksutonta.