Toisien vauvaperheiden kohtaamiseen on monia mahdollisuuksia Kymenlaakson alueella. Vertaistuki onkin ensiarvoisen merkityksellistä juuri tuossa elämänvaiheessa.

Sähköisestä perhekeskuksesta löydät koottuna kattavasti tietoa ja tukea vauva- ja lapsiperheen arkeen. Sieltä löytyvät myös koko Kymenlaakson kohtaamispaikat, joissa pääsee tapaamaan muita lapsiperheitä. On oleskelua, touhua, tapahtumia ja vertaisryhmiä. Kohtaamispaikoissa lapset saavat leikkikavereita ja vanhemmat saavat tukea muilta vanhemmilta ja ammattilaisilta. Kohtaamispaikkoja on eri puolilla Kymenlaaksoa. Jokainen kohtaamispaikka on omanlaisensa ja toimintaa järjestetään asukkaiden toiveiden ja tarpeiden mukaan.

Kohtaamispaikat ovat osa perhekeskusten toimintaa. Julkisten palveluiden lisäksi verkostossa on paljon muita lasten ja perheiden kanssa toimivia palveluja, seurakuntia, järjestöjä ja yhdistyksiä. Kohtaamispaikkaan ovat tervetulleita kaikki lapset, heidän perheensä ja läheisensä. Toiminta on maksutonta.

Tutustu:

Kohtaamispaikat: