Tule mukaan ainutlaatuiseen vapaaehtoistyöhön!

Haluatko tuoda iloa vauvoille, lapsille, vanhemmille ja ikäihmisille? Haluatko olla mukana toimimassa turvallisen lapsuuden ja elämän puolesta?

Vanhempi on väsynyt, sinä leikit lapsen kanssa, että hän voi hengähtää. Yhdistys tarvitsee apua tapahtuman järjestämiseen, sinä tulet mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan. Ikäihminen kaipaa ulkoiluseuraa, sinä kuljet vierellä. Vanhempi haluaa jutella, sinä kuuntelet. Lapsi kaipaa miestä kaverikseen ja sinä tulet jakamaan arkeasi hänen kanssaan. Vanhemman pitää päästä asioille, sinä otat vauvan syliin ja hän nukahtaa siihen tyytyväisenä.

Vapaaehtoiset ovat meille tärkeitä yhdistyksen arjessa. Voit osallistua omien aikataulujesi mukaan, silloin kun itsellesi parhaiten sopii, kertaluontoisesti tai pitkäkestoisesti. Meillä vapaaehtoisena ei tarvitse valmiiksi osata kaikkea. Halu auttaa, positiivinen asenne ja iloinen mieli vievät pitkälle. Jos sinulla on osaamista, (kuten valokuvaus, ryhmien ohjaaminen, erilaiset musiikki esitykset) jota haluaisit jakaa kanssamme, otamme ehdotuksia mielellämme vastaan. Kaikki vapaaehtoiset haastatellaan ennen vapaaehtoistyön aloittamista ja meiltä saat vapaaehtoisena toimimiseen tukea ja ajoittain myös koulutusta.

Katso alta lisätietoja Tampereen ensi- ja turvakoti ry:n tarjoamista vapaaehtoisena toimimisen mahdollisuuksista ja ilmoittaudu mukaan!

Onko sinulla kokemusta pienten vauvojen hoidosta? Ensikoti kutsuu sinua hoitamaan vauvoja, vetämään vaavi- ja vanhemmuusryhmää tai erilaisia teematuokioita (kuten musiikki) oman osaamisen ja kiinnostuksen mukaan sekä olemaan läsnä ja keskustelemaan asiakkaiden kanssa esimerkiksi vaunulenkillä tai ruuanlaiton yhteydessä. Ensikodilla voit toimia eri vuorokauden aikoihin niin viikolla kuin viikonloppunakin. Toivomme, että sitoudut toimintaan pidemmäksi aikaa.

Jos olet kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena ensikodilla tai sinua kiinnostaa doulatoiminta, täytä alla oleva lomake niin kutsumme sinut haastatteluun.

Turvakoti kutsuu sinua olemaan läsnä turvakodin lapsille ja aikuisille. Turvakodilla voit hoitaa lapsia esimerkiksi aikuisten ryhmän aikana ja ulkoilla heidän kanssaan turvakodin pihassa. Aikuisille voit toimia asiointiapuna, juttu-, ulkoilu- ja retkiseurana. Turvakodilla voit vetää myös ryhmiä lapsille tai aikuisille oman kiinnostuksesi ja osaamisesi mukaan tai olla järjestämässä erilaisia teemapäiviä. Kaipaamme myös apuasi lahjoitusvaatteiden ja -tavaroiden järjestelyyn. Turvakodilla voit toimia eri vuorokauden aikoihin niin viikolla kuin viikonloppunakin. Toivomme sinulta pitkäaikaista sitoutumista vapaaehtoistyöhön. Järjestämme myös ajoittain koulutusta turvakodilla vapaaehtoisena toimimiseen.

Jos olet kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena turvakodilla, täytä alla oleva lomake niin kutsumme sinut haastatteluun.

Perhetuvat Hervantatupa, Annantupa ja Linnainmaatupa kutsuvat sinua mukaan tupien arkeen maanantaista perjantaihin 9-14 välillä ja ajoittain myös iltaisin. Tuvilla voit leikkiä lasten kanssa, keskustella ja laittaa ruokaa aikuisten kanssa tai vetää tuokioita oman kiinnostuksesi ja osaamisesi mukaan (kuten kädentaidot, jooga, musiikki). Voit myös toimia apukäsinä retkillä tai tapahtumissa. Voit halutessasi osallistua kaikkien tupien toimintaan tai valita yhden. Tupien toimintaan ei tarvitse sitoutua vaan esimerkiksi kertaluontoiset tuokiot ovat tervetulleita.

Jos olet kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena perhetuvilla täytä alla oleva lomake, niin kutsumme sinut haastatteluun.

Päiväryhmä Pikku-Miina kutsuu sinua hoitamaan vauvoja äitien ryhmän ajaksi tiistaista torstaihin klo 13-15. Voit osallistua yhtenä päivänä tai useampana, mutta toivomme sinulta sitoutumista yhden ryhmäkauden ajaksi (syksy, kevät).

Jos olet kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena päiväryhmässä, täytä alla oleva lomake, niin kutsumme sinut haastatteluun.

Ikäihmisten palvelut kutsuvat sinua seuraksi ikäihmisille esimerkiksi juttelun, ulkoilun, pelailun ja lehden lukemisen merkeissä. Voit myös toimia saattoapuna esimerkiksi lääkärikäynneillä ja retkillä tai tulla tekemään esimerkiksi hemmotteluhoitoja ja hierontaa tai laittamaan hiuksia.

Jos olet kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena ikäihmisten palveluissa, täytä alla oleva lomake, niin kutsumme sinut haastatteluun.

Haluatko osallistua erilaisten tapahtumien järjestämiseen, tulla esiintymään yhdistyksen asiakkaille tai tarjota yhdistykselle omaa asiantuntijuuttasi tai osaamistasi?  Onko sinulla idea, jonka haluaisit toteuttaa?

Ota rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan lisää!

Marika Kursu
Kansalaistoiminnan koordinaattori