Parisuhteen päättyminen on muutostilanne kaikille perheenjäsenille. Eroa pohtiessaan tai eron jälkeen  on hyvä hakea apua oman selviytymisensä tueksi sekä  mahdollisiin vanhemmuuden haasteisiin.

Vanhempien välinen yhteistyö ja sovinnollisuus eron jälkeen tukevat lapsen sopeutumista muutoksiin. Eron herättämien tunteiden läpikäyminen tekee eroon sopeutumisen ja eron jälkeisen elämän aloittamisesta helpompaa myös vanhemmille itselleen.

miesten asema fb banneri

Miesten asema tarjoaa tukea eronneille tai eroa harkitseville miehille ja pariskunnille.

friends-g9d9b46106_1920

Tukea ja tietoa palveluista :  https://apuaeroon.fi/

isäooik

Lapsiperheiden eroauttamisen palvelut Etelä-Savon alueella -opas löytyy tästä

Suomalainen eroseminaari on luotettava, vakiintunut eroauttamisen muoto, josta saadut kokemukset ovat kaikkialla olleet erinomaisia. Se on ammatillisesti ohjattu vertaisryhmä, jossa osallistujat työskentelevät koulutettujen vetäjien johdolla.

Lisätietoja :
Pasi Juuti
pasi.juuti@violary.fi

Eroperheiden kanssa työskentelyn tueksi on mahdollista konsultoida moniammatillista Haastavat erot työryhmää Etelä-Savon alueella. Työryhmän esitteet löydät tästä ja tästä sekä yhteydenottolomakkeen tästä.

Ota yhteyttä:
Puheenjohtaja Olli Humalamäki
olli.humalamaki@etelasavonha.fi
p. 040-3597231
Sihteeri Emmi Heikkinen
emmi.heikkinen@violary.fi
p.050-4768736
Myös anonyymi konsultaatio on mahdollinen.

Eron ensiapupiste on avoinna parittomien viikkojen keskiviikkona klo 16-18 avoimessa Varhaisen tuen pysäkillä, Mikkelin rautatieasemalla, osoitteessa Mannerheimintie 1. Eron ensiapupisteeltä saat yksilöllistä keskusteluapua sekä ohjausta ja neuvontaa eroa harkitessa tai eron eri vaiheissa. Myös eron kohdanneet läheiset ovat tervetulleita pisteelle. Pisteelle voit saapua ilman ajanvarausta sinulle sopivana ajankohtana ja pääset tapaamaan eroasioiden parissa työskentelevää ammattilaista. Voit tulla paikalle ilman ajanvarausta tai varaamalla lähi-/ etätapaamisajan tästä.

Käynti Varhaisen tuen pysäkille tapahtuu rautatieaseman odotusaulan kautta. Soita ovikelloa, niin tulemme avaamaan oven.