Eropohdintoihin tai eron tuomiin tunteisiin ja kysymyksiin saa keskusteluapua myös kesän aikana. Ero lapsiperheessä – työn ohjaajilta voi varata aikaa soittamalla numeroon 0401591170 tai varata ajan oetk:n sähköisestä ajanvarauskalenterista. Toimimme osoitteessa Koulukatu 20. Oven ollessa auki, voit myös tulla suoraan sisään ja kysyä, olisiko aikaa jutella.

Valtakunnallinen apua eroon – chat päivystää 2.8.2024 saakka arkisin klo 12-15. Chatin löydät mm näiden kotisivujen alareunasta, sekä osoitteesta www.apuaeroon.fi . 5.8. alkaen Chat palaa normaaliaikatauluun ja päivystää arkisin klo 12 – 18.

Kesän hiljaisempina hetkinä on aikaa valmistella tulevien ryhmien materiaaleja. Kuvassa on meneillään Vaasan yhdistyksen kehittämän Lapsella on asiaa – ryhmän tarinakorttien laminointi.

Osa syksyn erovertaisryhmistä on jo suunniteltuna ja niihin ilmoittautuminen on alkanut.

Alakouluikäisten erovertaisryhmät järjestetään yhteistyössä Metsokankaan ja Laivakankaan koulujen kanssa. Näistä voi tiedustella ko koulujen kuraattoreilta.

Lapselle ja vanhemmalle yhteisesti järjestettävä viikonlopun erovertaisryhmä pidetään pe 27.9. klo 16-18 ja la 28.9. klo 10-14. Ryhmän tavoitteena on auttaa lapsia käsittelemään eroon liittyviä tunteita ja sen tuomia muutoksia, sekä tarjota vertaistukea niin lapsille kuin aikuisillekin.

Eronneiden erityislasten vanhempien vertaistukiryhmä kokoontuu etänä 9.9. – 9.12.2024 välisenä aikana yhteensä kahdeksan kertaa. Ryhmä toteutetaan Oetk:n ja Oulun Seudun Omaishoitajat ry:n yhteistyönä. Ilmoittautumisia toivotaan 30.8. mennessä https://www.kyselynetti.com/s/ERO2024

Valtakunnalliset Ero lapsiperheessä – etäillat starttaavat kesätauon jälkeen syyskuussa. Tilaisuuksia on syksyn aikana kolme: 5.9. 3.10. ja 7.11. Tilaisuudet sisältävät sekä asiantuntijan alustuksen, että juttelua pienemmissä ryhmissä vapaaehtoisen erovertaisen johdolla. Lue lisää: etä Ero lapsiperheessä-tilaisuudet vuosi 2024 – Apuaeroon.fi