Tapaamispaikkatoiminta on ammatillinen palvelu, joka toteuttaa lapsen oikeutta molempiin vanhempiinsa. Se mahdollistaa lapsen ja hänestä erossa asuvan vanhemman turvallisen tapaamisen. Toiminnan tavoitteena on tukea lapsen ja vanhemman suhteen syntymistä ja kehittymistä. Työ noudattaa Ensi- ja turvakotien liiton laatukriteerejä. Oulun ensi- ja turvakodin tapaamispaikan tarjoamia palveluja ovat valvotut tapaamiset, tuetut tapaamiset sekä valvotut vaihdot.

Valvotut tapaamiset voivat olla korkeintaan 3 tunnin mittaisia.Vauvaikäisille suosittelemme aluksi vain tunnin mittaisia tapaamisia.

Tapaamisissa on aina mukana ohjaaja, jonka tehtävänä on turvata tapaamisen sujuminen lapsen edun mukaisesti, sekä tarvittaessa olla tukena lapsen hoidossa. Tapaamiset voidaan tarvittaessa järjestää niin, etteivät vanhemmat tapaa toisiaan. Tarkoituksena on tarjota puolueeton paikka lapsen ja vanhemman kohtaamiselle.

Tapaamispaikan käyttöön tarvitaan aina maksusitoumus ja voimassa oleva kirjallinen tapaamissopimus. (Lastenvalvojan vahvistama sopimus tai käräjäoikeuden päätös)

Asiakkuuden aloittamiseksi molempien vanhempien tulee olla yhteydessä tapaamispaikkaan. Ennen tapaamisten aloittamista järjestetään sekä tapaajalle että lapselle tutustumiskäynti.

Tapaamisia järjestetään sekä arkisin että tiettyinä viikonloppuina. Juhlapyhien aikana tapaamispaikka on suljettuna. Tarkemmat aukioloajat tapaamispaikalta.

Tapaamispaikka ei sitoudu järjestämään tapaamisia mikäli:

• niistä ei ole etukäteen sovittu tapaamispaikan kanssa
  • tapaamispaikalla ei ole tarjota vapaita aikoja
  • maksusitoumus ei ole voimassa
  • tapaamisen järjestäminen vaatisi erityisiä turvajärjestelyjä, kuten vartijan käyttöä

Yhteydenotot tapaamispaikkaan:

Puhelin: 0400- 532 585

Osoite:
Puusepänkatu 4, 1.krs
90130  OULU

Valvoessamme tapaamista, emme voi vastata puhelimeen. Jätä tuolloin soittopyyntö vastaajaan tai tekstiviestillä, niin soitamme sinulle takaisin.