Tietoiseksi-hankkeen tavoitteena on edistää Pohjois-Suomessa asuvien seksuaalioikeuksia, sekä seksuaaliterveyttä, tukea seksuaalirikoksen uhreja ja lisätä sosiaali- ja terveysalan, sekä oppilashuollon ammattilaisten tietoisuutta seksuaaliterveydestä.

Hankkeen aikana koulutetaan maahanmuuttajataustaisia mentoreita edistämään seksuaalioikeuksia ja seksuaaliterveyttä maahanmuuttajien yhteisöissä.

Pohjois-Suomen seksuaalineuvontakeskus Tietoiseksi (2019–2021) on perustettu Oulun ensi- ja turvakodin, sekä Vuolle Setlementin yhteistyöllä vastaamaan matalan kynnyksen palveluiden tarpeeseen. Toiminta on sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) rahoittamaa. Palvelumme ovat maksuttomia ja suunnattu kaikille palveluja tarvitseville.

Hankkeessa tuotetaan materiaaleja ja koulutuksia ammattilaisille ja tehdään aktiivista yhteistyötä alan ammattiverkostojen kanssa. Hankkeessa tehdään myös oppilaitosyhteistyötä.

Tietioseksi-hankkeen työntekijöihin saat yhteyden chatin kautta tai puhelimitse. Ajantasaiset yhteystiedot ja chatin löydät hankkeen verkkosivuilta: www.tietoiseksihanke.fi