Kahdessa kodissa elämisestä on tullut osa monen lapsen arkea ja juhlaa. Eron jälkeiseen elämään sopeutuminen on iso muutostilanne niin perheen lapsille kuin aikuisillekin. Vanhempien välisellä yhteistyöllä ja sen toimivuudella on iso merkitys lapsen hyvinvoinnille eron jälkeen.

Elämää kahdessa kodissa yleisöluento: 30.10.2018 klo 17.30-19.30 Kaakkurin koululla, Pesätie 15.

Elämää kahdessa kodissa yleisöluennon puheenvuoroissa tarkastellaan eroa sekä lapsen että aikuisen näkökulmasta ja mietitään vinkkejä vanhempien välisen yhteistyön sujumiseen. Lisäksi tilaisuudessa kerrotaan Oulun alueella toimivista lasten-, nuorten ja vanhempien ryhmistä, sekä muista  eropalveluista, kuullaan avunsaamisen kokemuksia ja kerrotaan vertaistukitoiminnasta. Lapsille on tilaisuuden ajan omaa ohjelmaa.

17.30-18.00
* infopisteet: eropalveluiden sekä parisuhteen tukemisen esittelyä

* Nuorten ottamia valokuvia ja ajatuksia erosta (Kuvatyöpaja 2018)

* 8D – luokan kioski lerikoulun rahoittamiseksi

* vanhemmat saattavat lapset toimintapisteelle ennen luennon alkua.

18.00-19.30

* Kaksi kotia ja yhteistyövanhemmuus: Maarita Kettunen, Ensi- ja turvakotien liitto.

* Oulun alueen palveluiden esittelyä: Sirpa Huotari, Oulun ensi- ja turvakoti ry/Ero lapsiperheessä, Kari Rekilä, Oulun seurakuntayhtymä

* Vertaistukijana Neuvokahvilassa. Vapaaehtoisten ajatuksia toiminnasta, sekä tietoa tulevasta tukihenkilökoulutuksesta.

Luentojen ajan (18-18.30) lapsille on omaa ohjelmaa:
Taikuri Kalle esiintyy ja jakaa ilmapalloja.
OSD:n lastenohjaaja-opiskelijat hoitavat ja leikittävät lapsia.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

”Tein vanhempien taloista sydämen muotoisen, koska lapsi rakastaa heitä molempia ja heillä on aina paikka hänen sydämessään. Talot ovat kuitenkin erillisiä koska vanhemmat eivät ole enää yhdessä ja näin yhdestä sydäntalosta tulee kaksi puolikasta. Lapsi on kummassakin talossa….puolet ja puolet.” – Veera, Nuorten kesätyöpaja 2018