Vanhemman neuvo® -ryhmä on ammatillisesti ohjattu vertaistukiryhmä, jossa tuetaan yhteistyövanhemmuutta ja tarkastellaan eron vaikutuksia lapsen näkökulmasta. Syksyllä alkaviin ryhmiin voi ilmoittautua jo nyt. Alkuhaastatteluja tehdään heti heinä-elokuun aikana.

Syksyn 2022 aikana järjestetään kaksi Vanhemman neuvo® -ryhmää, joista toinen on tarkoitettu erityislasten eronneille vanhemmille. Kumpaankin ryhmään ilmoittautuminen on alkanut ja kutsumme alkuhaastatteluun ennen ryhmän alkua. Ilmoittautuminen ei vielä sido osallistumaan, vaan alkuhaastattelussa voimme vielä yhdessä arvioida, vastaavatko ryhmän teemat ja tavoitteet sinun odotuksiasi.

Oulussa Vanhemman neuvo® -ryhmiä on järjestetty jo vuodesta 2013 saakka. Palautteissa vanhemmat ovat korostaneet vertaistuen merkitystä ja kertoneet saaneensa konkreettisia vinkkejä arjen sujumiseksi ja eväitä omaan erosta selviämiseen.

Kaikille eronneille avoin Vanhemman neuvo® -ryhmä kokoontuu Koulukadulla keskiviikkoisin 28.9. – 23.11.2022 kello 17–19.30. Ryhmän ohjaajana toimii Sirpa Huotari. Ilmoittautumiset 21.9. mennessä osoitteessa https://link.webropol.com/s/VN.

Erityislasten eronneille vanhemmille tarkoitettu Vanhemman neuvo® -ryhmä toteutetaan yhteistyössä Oulun seudun omaishoitajat ry:n kanssa. Ryhmä kokoontuu osoitteessa Puusepänkatu 4, joka toinen torstai 8.9. – 15.12.2022 kello 17–19.30. Ryhmän ohjaajina toimivat Sirpa Huotari (Oetk ry) sekä Salla Jämsén ja Matilda Mommo (Osol ry). Ilmoittautumiset 19.8. mennessä osoitteessa www.kyselynetti.com/s/eroryhma.

”Hyvä oli kuulla muiden kokemuksia. Yhteiset pohdinnat auttoivat huomaamaan asioita lasten kannalta.”

”Sain uusia keinoja lähestyä ongelmatilanteita. Omat tunteet menivät enemmän taka-alalle ja järki enemmän etualalle.”