Kun vanhemmat ovat sovussa, lapsi saa olla lapsi.

Kesä jatkuu, joillakin kenties lomakin. Elokuu tuo tauolla olleita toimintoja takaisin lukujärjestykseen.
Ero lapsiperheessä -työ tarjoaa vertaistukea ja kohtaamisen paikkoja perheille, joita ero koskettaa. Vapaaehtoisten järjestämä vertaiskahvila (Neuvokahvila) toimii kerran kuukaudessa Merikosken päiväkodin tiloissa. Syyskauden ensimmäinen kahvila on avoinna to 30.8. klo 18-19.30.
Kahdeksan kertaa kokoontuva Vanhemman neuvo-ryhmä on kesän aikana täyttynyt ilmoittautumisista. Kiinnostuneet voivat kuitenkin edelleen olla yhteydessä, sillä aloitamme jatkuvan haun käytännön. Paikkaa voi jo tiedustella keväällä toteutettavaan ryhmään.
Syyslomaviikolla järjestetään kaksipäiväinen valokuvatyöpaja nuorille, joiden vanhemmat ovat eronneet. Kuvia tullaan käyttämään ammattilaisille suunnatussa Yhteistyövanhemmuuden käsikirjassa.  Kiitoksena käytetystä ajasta ja annetuista ajatuksista, nuoret palkitaan mm leffalipuilla. Lokakuussa Kaksi kotia – kiertue rantautuu Ouluun. Kaakkurin koululla pidettävä iltatilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille ja sen tavoitteena on tuoda tutuksi eropalveluita ja niiden tuottamaa hyötyä vanhemmille ja lapsille.

Elokuun aloitimme etä-äitien vertaistuki- ja virkistäytymispäivällä. Lapsille ja heistä erossa asuville isille on suunnitteilla toiminnallisia iltoja ja viikonloppuleiri. Monenlaista on siis tiedossa. Ilmoitamme tarkemmin kotisivuilla, facebookissa, Tukea arkeen-esitteessä, Forum24-lehden toimintapalstalla sekä osoitteissa www.lapsuus.ouka.fi ja www.apuaeroon.fi.

Lisätietoja: Ero lapsiperheessä- työ/Sirpa Huotari 040-1591170  (vuosilomalla 13.8.-27.8.2018)