Oulun ensi- ja turvakoti ry on tänäkin vuonna mukana Mannerheimin Lastensuojeluliiton vetämässä Leikkipäivässä. Normaaliolosuhteissa Oulun ensi- ja turvakodin Leikkipäivän tapahtuma on tapahtuma täynnä puuhaa ja toimintaa, ja se on perinteisesti järjestetty Tuirassa. Koronaviruksen tuomissa erityisolosuhteissa emme voi kokoontua kokemaan leikin riemua kasvotusten, joten juhlistamme leikin ilosanomaa sosiaalisen median voimalla!

Leikkipäivä-viikkoa vietetään viikolla 19. Viikko huipentuu valtakunnalliseen Leikkipäivään lauantaina 9.5.2020. Oulun ensi- ja turvakoti pitää yllä leikin taikaa sosiaalisessa mediassa Facebookissa ja Instagramissa. Jokaiselle päivälle Leikkiviikolla on jokin teema ja leikkivinkkejä jaetaan teeman mukaisesti.

Leikkipäivän sanoman levittämiseksi Mannerheimin Lastensuojeluliitto kehottaa kaikkia Leikkipäivään osallistuvia laittamaan ikkunaansa auringon. Auringon voi askarrella helposti itse kartongista tai maalaamalla! Osallistu laittamalla someen leikkiaiheisia videoita ja kuvia ja käytä valtakunnallisen leikkipäivän hashtageja: #leikkipäivä #leikkipaiva2020 #leikkiyhdistaa #aurinkoikkunassa.

Muistetaan leikin riemu aikuisenakin!

Lisätietoa: Leikkipaiva.fi: Leikkipäivä yhdistää perheen eri-ikäiset juhlimaan leikkiä kotosalla.