Tervetuloa Virtuaalisille järjestömessuille 2.-3.3.2021!
Osallisuutta ja hyvinvointia lisäävät Virtuaaliset järjestömessut järjestetään Suomessa ensimmäistä kertaa maaliskuun alussa. Mukana on yli 50 näytteilleasettajaa ja 130 tapahtumaa. Virtuaalimessut ovat sekä järjestäjille että vieraille avoimet ja maksuttomat. Osallistuminen tapahtuu verkossa.
Messut ovat sarja yksittäisiä, järjestöjen tuottamia tapahtumia, luentoja, työpajoja tai videoita. Virtuaalisilla järjestömessuilla tullaan kuulemaan erilaisia asiantuntija- ja kokemuspuheenvuoroja. Teemat, kuten tukiperhetyö, kansainvälinen vapaaehtoistyö, seksuaalikasvatus, vanhemmuus ja päihteet, kiusaaminen koulussa tai töissä sekä työllisyyden hoito, näkyvät messuohjelmassa.
Katso mukana olevat järjestöt täältä: bit.ly/jarjestomessut-jarjestot_2021
Tapahtuman info: jarjestomessut.fi/tietoja
Ohjelma-aikataulu nousee ennen tapahtumaa järjestömessujen nettisivuille osoitteessa jarjestomessut.fi. Osallistuminen tapahtuu ohjelma-sivuilta valitun linkin kautta.
Messujen suojelijana ja avaustilaisuuden puheenvuoron pitäjänä toimii sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen. Katso ti 2.3. klo 10-11 pidettävän avaustilaisuuden ohjelma: jarjestomessut.fi/avaustilaisuus
”Monipuolinen messuohjelma tuo esiin järjestöjen laadukkaan ja vaikuttavan työn osallisuuden mahdollistajina. Olemme saaneet jo paljon positiivista palautetta siitä, että kaiken kokoisilla ja erilaisilla järjestöillä on mahdollisuus päästä esille fyysisestä sijainnista riippumatta. Korona-aikaan tällainen tarve on selkeästi korostunut, ja virtuaalisille järjestömessuille toivotaan myös vahvasti jatkoa,” projektipäällikkö Sanna Laine Nuorten Ystävät ry:stä kertoo.
Messut näyttävät järjestökentän moninaisen roolin niin viranomaistyön, päätöksenteon, ihmisen elämän ja hyvinvoinnin sekä vapaa-ajan tukena.
Virtuaalisten järjestömessujen järjestelyissä ovat mukana Nuorten Ystävät ry:n VALPAS 2, Itä-Lapin kuntayhtymän High Five sekä Ranuan kunnan Hyvää huomista! -hankkeet. Virtuaaliset järjestömessut toteutetaan 2.-3.3.2021 osoitteessa www.jarjestomessut.fi.
Tervetuloa katselemaan!