Syksy tuo tullessaan useita mielenkiintoisia seminaareja. Seminaarien ohjelmat ja ilmoittautumisohjeet löydät alla olevista linkeistä.

Tervetuloa mukaan!

3.10.2019 Turvakodin 40-vuotis juhlaseminaari

Oulun turvakoti täyttää 40 vuotta! Juhlaseminaarissa kuullaan ajankohtaista tietoa perhe- ja lähisuhdeväkivaltaan liittyvistä teemoista. Seminaarin työpajat tarjoavat käytännön työkaluja väkivallan uhrin, tekijän ja lasten kanssa tehtävään työhön.

Juhlaseminaarin ohjelma

17.10.2019 TIETOISEKSI -hankkeen aloitusseminaari

TIETOISEKSI -hanke (2019-2021) on Oulun ensi- ja turvakoti ry:n ja Vuolle Setlementin yhteistyöhanke. Hankkeen tavoitteena on edistää Pohjois-Suomessa asuvien seksuaalioikeuksia sekä seksuaaliterveyttä, tukea seksuaalirikoksen uhreja ja lisätä sosiaali- ja terveysalan sekä oppilashuollon ammattilaisten tietoisuutta seksuaaliterveydestä. Hankkeen aikana koulutetaan maahanmuuttajataustaisia mentoreita edistämään seksuaalioikeuksia ja seksuaaliterveyttä maahanmuuttajien yhteisöissä.

Tietoiseksi aloitusseminaari 17.10

7.-8.11.2019 Vauvafoorumi 2019

Järjestyksessään kolmas valtakunnallinen Vauvafoorumi järjestetään tänä vuonna Oulussa teemalla ”Kyky rakastaa siirtyy”. Kahden päivän aikana on mahdollisuus kuulla innostavia puheenvuoroja ja uusinta tutkimustietoa vauvatyöhön liittyen.

Vauvafoorumi

14.11.2019 Serita-hankkeen loppuseminaari

Serita-hanke (2017-2019) on Oulun ensi- ja turvakoti ry:n ja Vuolle Setlementin yhteistyöhanke. Hankkeen tavoitteena on ollut ennaltaehkäistä ja vähentää seksuaalirikoksia Oulun alueella. Seminaarissa esitellään hankkeen tuloksia.

SERITA loppuseminaari