Maksuttomia palveluja vauvaa odottaville ja alle 2-vuotiaiden lasten perheille.

Vauvatalon palvelut marras–joulukuussa 2020 toteutuvat helposti tavoitettavina etäpalveluina kotisohvilta käsin.

Vanhempien Etävoimakahvila

Vertaistukea ja voimauttavia teemoja vauvaperheen arkeen alle 2-vuotiaiden lasten perheille torstaisin klo 12:00–13:30. Etäkahvilaan pääsee helposti, klikkaamalla “Vauvatalon ryhmät” -Facebook-sivun ilmoituksessa olevaa linkkiä. Loppuvuoden kahvilat ovat: 26.11., 3.12. ja 10.12 . Ei ilmoittautumisia.

Kysy lisää vauvatalo@oetk.fi tai p.040-7444 300.

Etäodotusten olohuone vauvaa odottaville

Keskustelua ja teemoja liittyen vauvan odotukseen ja ensipäiviin vauvan kanssa. Joulukuun etäolohuone toteutuu to 10.12. klo 17:00–18:30 ja teemana on vauvaperheen arki. Mukana keskustelemassa ja teemaa toteuttamassa Vauvatalon työntekijän lisäksi myös vapaaehtoisdoula sekä kätilö- ja terveydenhoitajaopiskelija.

Etäolohuone toteutuu Teams-videopuhelulla. Lähetämme sähköpostiin linkin, jota klikkaamalla pääsee helposti linjoille kotoa. Seuraa ilmoituksia “Vauvatalon ryhmät” -Facebook-sivulla.

Ryhmään ilmoittaudutaan vauvatalo@oetk.fi tai p. 040 -354 7757

Baby blues -toiminnan etäpalvelut

Yksilöllistä keskustelutukea vauvan odotukseen ja vauva-arkeen liittyen vauvaa odottaville ja alle 2-vuotiaiden lasten perheille, äideille, isille. Vauvat voivat olla mukana tapaamisissa. Myös uniohjausta. Palvelut toteutuvat maksuttomina videovastaanottoina, puhelimitse tai Teams-yhteydellä.

Kysy lisää: tarja.kuivala@oetk.fi tai p. 040-354 7757.

Vapaaehtoisdoulatoiminta

Vapaaehtoisen doulan tukea vauvan odotusaikaan ja synnytykseen erityistä tukea tarvitseville. Erityinen tuki tarkoittaa terveydellistä, sosiaalista tai taloudellista haastetta.

Kysy lisää: doula@oetk.fi tai p. 040-7444 300.

Uutta Vauvatalolla!

Vapaaehtoisen äitikaverin tukea alle 2-vuotiaan lapsen äidille. Tehtäväänsä perehdytetyn vapaaehtoisen äidin tukea toiselle äidille, jolla yksinäisyyttä, niukka verkosto tai muuten vain tarve äitikaverille. Tapaamisia yksilöllisesti sopien noin 7 kertaa.

Kysy lisää: vauvatalo@oetk.fi tai p. 040-7444 300.