Oulun ensi- ja turvakoti ry on saanut kalastukseen liittyvän lahjoituspaketin Perämeren Kalatalousyhteisöjen Liitto ry:ltä. Perämeren Kalatalousyhteisöjen Liitto ry on kalatalouden neuvontajärjestö, joka toimii Perämeren rannikolla Torniosta Kokkolaan. Lahjoituksen kävivät tekemässä liitosta toiminnanjohtaja Vesa Rantanen ja Pasi Anttila. Lahjoituksen otti vastaan Ensikoti Orvokin tiloissa Oulun ensi- ja turvakoti ry:n toiminnanjohtaja Timo Peltovuori.

Perämeren Kalatalousyhteisöjen Liitto on saanut ja tehnyt aiemminkin lahjoituksia. Vuonna 2018 liiton 90-vuotisjuhlan kunniaksi liiton hallitus päätti, että lahjoituksella halutaan tehdä yleistä hyvää, ja taata samalla myös kalastuksen jatkumoa, jolloin on satsattava lasten ja nuorten kalastusinnostukseen. Lahjoituksen ensimmäinen erä toimitettiin Oulun ensi- ja turvakodille jo joulukuussa 2018.

Oulun ensi- ja turvakodille tullut lahjoitus piti tänä vuonna sisällään esimerkiksi virveleitä, uistimia, mato-onkia, haaveja sekä kala-aiheista kirjallisuutta sekä tietokirjojen että lasten kirjojen muodossa. Tämänvuotinen lahjoitus on tullut Perämeren Kalatalousyhteisöjen Liitto ry:ltä, Kiimingin Eräkontiolta sekä Ahti Sipolalta. Lahjoitus jaetaan Oulun ensi- ja turvakoti ry:n asiakasperheille kuten Mieskaveritoiminnan ja Turvakodin palveluiden parissa oleville perheille, Kokkolan ja Raahen ensi- ja turvakodeille sekä Tornioon Hyvän Mielen verkoston kautta.

Kalastus on harrastus, jonka kautta ihminen saa yhteyden luontoon ja mukavan tekemisen äärelle. Kalastuksen parissa mieli lepää, ja murheet unohtuvat.

Pasi Anttila, Timo Peltovuori ja Vesa Rantanen.