Tälle sivulle on koottu Oulun ensi- ja turvakoti ry:n Oulu-apuun liittyvät palvelut ja niihin liittyvät yhteystiedot. Lisätietoja löytyy kunkin palvelun sivulta Oetk:n nettisivuilta.

Kaikille ikäluokille

Turvakoti

Turvakoti on paikka, johon hakeutua, kun kotona ei ole enää turvallista väkivallan tai sen uhan takia. Turvakotiin voi tulla joko suoraan (Kangastie 9, 90500 Oulu) tai ottamalla yhteyttä puhelimitse mihin vuorokauden aikaan tahansa. Päivystysnumero on 0400-581 606.

Lähisuhdeväkivaltatyön yksikkö

Lähisuhdeväkivaltatyön yksikössä tarjotaan keskusteluapua kaikille heille, joiden perheessä on tai on ollut väkivaltaa tai sen uhkaa. Työskentelemme väkivallan tekijöiden, kokijoiden ja lasten kanssa.

P. 040-514 0400
lahisuhdevakivalta@oetk.fi
Puhelimitse tavoitat Oulun ensi- ja turvakodin henkilökunnan virka-aikoina.

Verkkoapua väkivallasta selviytymiseen:
Ensi- ja turvakotien liiton Apua väkivaltaan -chat:

Ero lapsiperheessä -työ

Ero lapsiperheessä -työ on tarkoitettu sekä eroa pohtiville että jo eronneille vanhemmille. Palveluita voi käyttää jo eron varhaisessa vaiheessa, asumuseron tai eron harkintavaiheen aikaan, jolloin pysyviä ratkaisuja lasten asioissa ei ole vielä tehty. Palveluihin voi hakeutua silloin, kun lasta koskevien sopimusten toteutumisessa on ongelmia esimerkiksi tapaamisten toteutumiseen liittyen tai kun erosta on jo aikaa ja itsellä on tuen ja tiedon tarvetta. Tarjoamme ammatillista tukea erokriisin kohtaamiseen ja yhteistyövanhemmuuden kysymyksiin.

Sirpa Huotari
eroneuvo.oulu@oetk.fi

Apua eroon verkosta:
Ensi- ja turvakotien liiton Apua eroon -chat:
www.apuaeroon.fi

Vauvaperheiden palvelut

Vauvatalon palvelut on suunnattu alle 2-vuotiaiden lasten perheille ja vauvaa odottaville. Vauvatalolta perheiden on mahdollista saada apua ja tukea mm. vauvan uneen tai päivärytmiin ja vanhemman omaan jaksamiseen liittyvissä asioissa. Vauvatalolta on mahdollista saada apua puhelimitse, sähköpostitse tai videoyhteydellä.

Oulun ensi- ja turvakodin Vauvatalo
vauvatalo@oetk.fi
Puhelimitse tavoitat Oulun ensi- ja turvakodin henkilökunnan virka-aikoina.

Ensi- ja turvakotien liiton Vauvaperhe -chat:
arkisin klo 10-15, lisäksi ma & ke klo 17-19

Ensi- ja turvakotien liiton Vauvaperhe ja päihteet -chat: