4.2.2019–31.3.2020 Oetk ry:n Myllytullin toimipiste, Puusepänkatu 4 A, 90130 Oulu

Vanhempien ero muuttaa lapsiperheen elämää. Eron jälkeen vanhempien on pohdittava monia lapsen elämän asioita uudesta näkökulmasta ja rakennettava toimivia käytäntöjä arkeen. Vanhempien ryhmä on ammatillisesti ohjattu vertaistukiryhmä eronneille ja eropäätöksen tehneille vanhemmille. Ryhmässä voit jakaa kokemuksiasi eron jälkeisestä vanhemmuudesta ja sen haasteista ja etsiä uusia toimintatapoja. Asioita katsotaan sekä lapsen että vanhemmuuden näkökulmasta.

Lastenryhmässä autetaan lasta käsittelemään vanhempien eroon liittyviä tunteita ja hahmotellaan eron aiheuttamia muutoksia konkreettisesti leikin, askartelun ja puhumisen kautta. Ryhmässä lapsi saa tärkeän kokemuksen siitä, että on muitakin vanhempien eron kokeneita lapsia. Ryhmän avulla lasta autetaan myös löytämään voimavaroja itsestään. Ryhmän pohjana on Kasper ry:n vertaisryhmämalli.

Aika: tiistaisin 18.2. – 31.3.2020 klo 17.00-19:00 (ei koululaisten talvilomalla vko 10)
Paikka: Puusepänkatu 4A, 90130 Oulu

Ryhmät kokoontuvat kuusi kertaa, jossa jokaisella kerralla on oma teemansa.

Vanhempien ryhmässä käsiteltäviä teemoja ovat: eron tuomat muutokset lapsen ja aikuisen elämässä, yhteinen vanhemmuus, lapsen tunteet ja tarpeet, vuorovaikutustavat ja ongelmanratkaisutaidot sekä vanhemmuus ja uusi parisuhde.
Lasten erovertaisryhmässä vanhempien eroa käsitellään puolueettomasti ja ikätason mukaisesti leikkien, pelaamisen ja puhumisen kautta.

* Ryhmään otetaan 6-8 lasta
* aikuisten ryhmään voivat tulla molemmat tai vain toinen vanhemmista
* Ennen ryhmän alkamista varaamme ajan vanhemman alkuhaastattelulle ja lapsen tutustumiskäynnille.

Ilmoittaudu mahdollisimman pian, jotta ehdimme sopia alkuhaastattelun ennen ryhmän alkua.

Sirpa Huotari p. 040 1591170 sirpa.huotari@oetk.fi
Raija Lohilahti p.040 6750300 raija.lohilahti@oetk.fi