Päihteitä käyttäville äideille kokoontuu netissä keskusteluryhmä, jonka tavoitteena on auttaa äitejä vähentämään tai lopettamaan  päihteiden käyttö.

Äitien nimettömässä nettiryhmässä jaetaan kokemuksia ja saadaan vertaistukea samassa elämäntilanteessa olevilta siitä, millaista on olla äiti tai odottava äiti, jolla on ongelmia alkoholin, huumeiden tai lääkkeiden käytön kanssa. Ryhmään voivat osallistua raskaana olevat ja pienten lasten äidit. Ryhmän tuki ja kannustus ovat auttaneet monia äitejä löytämään uuden alun.

Päihdelinkin suljetulla keskustelupalstalla kokoontuvaan ryhmään voi osallistua raskaana olevat ja pienten lasten äidit. Keskustelun tukena on vauva- ja päihdetyön ammattilaiset. Vuosittain järjestetään kaksi ryhmää, toinen kokoontuu kevään ajan ja toinen syksyllä.

Huom! Poikkeuksellisesti keväällä 2024 ei järjestetä ryhmää. Seuraava nettiryhmä alkaa syksyllä 2024.

Lisätietoja ryhmästä aidit@a-klinikka.fi. Toiminnasta vastaavat Ensi- ja turvakotien liitto ja A-klinikkasäätiö.

Ammattilainen!

Lataa tästä A4 kokoinen mainos ja tulosta odotustilan seinälle.

Tässä ilmoitus pdf -muodossa ja sekä kuva somekäyttöön.

”Tuli semmoinen tunne että en ole yksin ongelmani kanssa ja vaikka minulla on alkoholiongelma niin silti olen arvokas ihminen, minussa on muitakin puolia kuin vain alkoholiin liittyvät huonot puolet ja luonteenpiirteet”

ryhmään osallistunut äiti

Nimetön chat auttaa päivittäin

Vauvaperhe ja päihteet -chatissa voit jutella ammattilaisen kanssa päivittäin nimettömästi.  Keskustele omasta tai puolison päihteiden käytöstä turvallisesti ja luotettavasti. Tämä pieni askel kannattaa ottaa, sillä se voi olla avain uuteen alkuun.

Vauvaperhe ja päihteet -chat auttaa arkisin 14-18.

Klikkaa chattiin sivun alareunasta.