Päihteitä käyttäville äideille kokoontuu netissä keskusteluryhmä, jonka tavoitteena on auttaa äitejä vähentämään tai lopettamaan  päihteiden käyttö.  Äitien nimettömässä nettiryhmässä jaetaan kokemuksia ja saadaan vertaistukea samassa elämäntilanteessa olevilta siitä, millaista on olla äiti tai odottava äiti, jolla on ongelmia alkoholin, huumeiden tai lääkkeiden käytön kanssa. Ryhmään voivat osallistua raskaana olevat ja pienten lasten äidit. Ryhmän tuki ja kannustus ovat auttaneet monia äitejä löytämään uuden alun.

Syksyn 2021 ryhmä kokoontuu Päihdelinkin suljetulla keskustelupalstalla 7.9.-3.12.21.

Ryhmään voivat osallistua raskaana olevat ja pienten lasten äidit. Keskustelun tukena ovat kaksi vauva- ja päihdetyön ammattilaista sekä vertaisohjaaja.

Ilmoittautuminen on auki 24.8.-7.9.2021.

Keskustelun tukena ovat kaksi vauva- ja päihdetyön ammattilaista sekä vertaisohjaaja. Vuosittain järjestetään kaksi ryhmää, toinen kokoontuu kevään ajan ja toinen syksyllä.  Seuraava ryhmä alkaa helmikuussa 2022.

Lisätietoja ryhmästä aidit@a-klinikka.fi

Toiminnasta vastaavat Ensi- ja turvakotien liitto ja A-klinikkasäätiö.

”Tuli semmoinen tunne että en ole yksin ongelmani kanssa ja vaikka minulla on alkoholiongelma niin silti olen arvokas ihminen, minussa on muitakin puolia kuin vain alkoholiin liittyvät huonot puolet ja luonteenpiirteet”

ryhmään osallistunut äiti

Nimetön chat auttaa päivittäin

Vauvaperhe ja päihteet -chatissa voit jutella ammattilaisen kanssa päivittäin nimettömästi.  Keskustele omasta tai puolison päihteiden käytöstä turvallisesti ja luotettavasti. Tämä pieni askel kannattaa ottaa, sillä se voi olla avain uuteen alkuun.

Vauvaperhe ja päihteet -chat auttaa arkisin 14-18.

Klikkaa chattiin sivun alareunasta.