”Kaapatuissa Lapsissa koen olevani avuksi muille. Vaikka minulta ei suoraan apua kysytäkään, niin uskon, että työni mahdollistaa sen, että meiltä saa parhaan mahdollisen avun.” – Torsti, järjestösihteeri

”Olen ollut erilaisissa vapaaehtoistöissä jo varhain alakouluikäisestä, ja sen arvo on ollut aina minulle selvä.” – Dalia, vapaaehtoinen

Sosiaali- ja terveysalan järjestöissä toimii 550 000 vapaaehtoista ja työntekijää. Ilman heitä monia suomalaisten hyvinvointia tukevia palveluita ei olisi. Järjestöt takaavat sen, että erilaisissa elämäntilanteissa jokaiselle löytyy joku, joka tukee, kuuntelee, pitää huolta tai edistää hyvää oloa arjessa. Kaapatut Lapset ry:n järjestösihteeri Torsti ja vapaaehtoisena toimiva Dalia ovat yksiä heistä. Onneksi on joku.

Katso Dalian ja Torstin tarinat alta. Videot ovat tekstitettyjä.

*

Onneksi on joku -kampanjan tarkoituksena on kertoa sosiaali- ja terveysalan järjestöjen tekemästä työstä. Lue lisää kampanjasta Sosten sivuilta.