Olemme kehittäneet perheitä kohtaavien ammattilaisten työn tueksi Perustietoa lapsikaappauksista-verkkokurssin. Kurssi sopii myös sosiaali- ja terveysalaa opiskeleville ja perheiden kanssa toimiville vapaaehtoisille. Lisätietoa alempana.

Ajankohtaisista yhteistyökuulumisista ja lapsikaappausteemaan liittyvistä asioista saat tietoa Verkostoposti-tiedotteesta. Tiedotteen pääset tilaamaan tämän sivun alalaidasta.

Jokainen lapsikaappaus- ja kaappausuhkatilanne on yksilöllinen. Yksilöllistä neuvontaa vaativissa tilanteissa myös ammattilaiset voivat ottaa meihin yhteyttä asiakkaansa asiassa. Voimme myös pyydettäessä osallistua asiakastapaamisiin etäyhteydellä. Konsultaatiokysymyksissä ota yhteyttä puh. 045 855 3055 tai yhteydenottolomakkeella.

Kurssilla saat perustietoa lapsikaappauksista, niiden vaikutuksista, ratkaisukeinoista sekä ennaltaehkäisystä. Kurssi on suunnattu perheitä eri tilanteissa kohtaaville ammattilaisille ja vapaaehtoisille, sekä esimerkiksi sosiaali- ja terveydenhuoltoalaa opiskeleville. Kurssin suoritettuasi osaat tunnistaa lapsikaappausuhan tunnusmerkkejä, ymmärrät perheiden kokemuksia lapsikaappaus- ja kaappausuhkatilanteissa ja osaat ohjata asiakkaan oikeisiin palveluihin ko. tilanteissa. Kurssi on kehitetty vuonna 2021 Alli Paasikiven säätiön myöntämällä rahoituksella ja päivitetty vuonna 2023.

Kurssi on maksuton ja omaan tahtiin suoritettava. Kurssin suoritettuasi saat todistuksen. Kurssin suorittaminen kestää noin 4 tuntia.

Kurssi toteutuu Ensi- ja Turvakotien liiton verkkokoulutusalustalla ETKL Akatemiassa. Kurssin suorittaminen vaatii rekisteröitymisen ETKL Akatemiaan.

Siirry kurssin etusivulle ETKL Akatemiaan alta:

Tilaa Kaapatut Lapset ry:n verkostoposti!

Verkostoposti-tiedotteissa kerromme ajankohtaisista tapahtumistamme ja toiminnastamme kahdesta kolmeen kertaan vuodessa. Lisäksi saatamme lähettää muutaman kerran vuodessa yksittäisiä tapahtumatiedotteita. Tiedote on suunnattu erityisesti perheiden kanssa työskenteleville ammattilaisille ja yhteistyökumppaneille, mutta myös toiminnasta kiinnostuneet voivat tilata tiedotteen. Tulevissa tiedotteissa julkaisemme myös tiivistelmiä oikeustapauksista ja perheiden tarinoista.

Voit tilata tiedotteen täyttämällä oheisen kentän. Voit perua tilauksen milloin vain ottamalla meihin yhteyttä toimisto@kaapatutlapset.fi tai painamalla tiedotteesta löytyvää painiketta.