Verkkosivumme on Ensi- ja turvakotien liiton (ETKL) alainen (www.ensijaturvakotienliitto.fi), ja tämä saavutettavuusseloste on tehty ETKL:n tekemän saavutettavuuden arvioinnin pohjalta. Seloste on laadittu 10.09.2020. ETKL on arvioinut palvelun saavutettavuuden yhdessä palveluntarjoajan kanssa.

Sivu täyttää saavutettavuusvaatimusten keskeiset kohdat

Digipalvelun saavutettavuuden tavoitetila on AA-taso. Palvelu täyttää saavutettavuusvaatimukset (AA) pääpiirteittäin (95%).

1. Ei-saavutettava sisältö on listattuna tarkemmin alla.
  2. Palvelussa saattaa esiintyä aineistoa tai linkittyä sellaista aineistoa, joka ei kuulu lainsäädännön piiriin.
  3. Palvelussa saattaa esiintyä mediatiedostoja sekä toimisto-ohjelmien tiedostoja (esim. doc, pdf, odt), jotka on julkaistu ennen 23.9.2018.

Korjattavat asiat 10.9.2020

Jotkin elementit eivät täytä tekstin ja taustavärin välisen kontrastisuhteen vaatimuksia. Tällaisia kohtia ovat:

• Tapahtumat-sivun yksittäiset tapahtumalaatikot
  • Somefeedin Twitter-tekstit

Sivustolla on toistuvia elementtien id-tunnisteita:

• Valikoissa
  • Sisältöalueen ja footerin #content-elementeissä

Sivustolla olevista videolinkeistä puuttuu title-arvot:

• Videoupotuksilta puuttuu title-arvo

Lisäksi:

• Languages-valikossa on tekstiä esittäviä kuvia (arabia ja farsi/persian)
  • Footerin aside-elementti sijaitsee toisen landmark-elementin sisällä
  • Osa sivuston elementeistä ei kuulu minkään landmark-elementin sisälle

Saavutettavuustyötä jatketaan nykyisten tunnistettujen puutteiden osalta seuraavan ison palvelu-uudistuksen yhteydessä vuosien 2021 ja 2022 aikana.

Anna palautetta saavutettavuudesta

Jos huomaat sivuilla ongelman saavutettavuudessa, ota yhteyttä Kaapatut Lapset ry:hyn. Voit joko täyttää palautelomakkeen tai ottaa yhteyttä sähköpostitse (toimisto(at)kaapatutlapset.fi). Vastaamme palautteeseen 14 vuorokauden sisällä. Olemme myös velvollisia toimittamaan sisällön saavutettavassa muodossa.

Voit jättää palautetta myös nimettömänä. Tällöin emme kuitenkaan vastaa palautteeseen.

Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen, ota yhteyttä Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Voit tehdä ilmoituksen ongelmasta aluehallintovirastoon joko täyttämällä lomakkeen tai sähköpostitse osoitteeseen saavutettavuus(at)avi.fi tai kirjaamo.etela(at)avi.fi.

Löydät lisätietoja oikeuksistasi Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivuilta.

Anna palautetta sivustosta

Lisää sähköpostiosoite, jos haluat vastauksen viestiisi. Tähdellä merkityt kohdat ovat pakollisia.