Toimittaja Marja Rämö tutustui uuteen turvakotiimme ja haastatteli toiminnanjohtajaamme turvakodin turvallisuuden näkökulmasta Vantaan Sanomat -lehteen.

Turvallisuus, kuin myös asiakkaiden viihtyvyys on huomioitu uuden turvakodin suunnitteluvaiheesta lähtien aina rakentamiseen saakka. Turvakodissa on mm. jokaisella ulkoseinällä tallentava kameravalvonta ja uhkaavien tilanteiden varalta useita hälytyspainikkeita, joilla saa suoran yhteyden vartiointiliikkeeseen. Erityisen iloisia olemme aidatusta ja lukitusta sekä viihtyisästä sisäpihastamme, jollaista meillä ei ollut edellisessä turvakodissa. Sisäpiha mahdollistaa turvallisen ulkoilun myös niille lapsille, jotka eivät voi poistua turvakodista.

Marja Rämön artikkelin ”Vantaalle rakennettiin Suomen ensimmäinen turvakodiksi varta vasten suunniteltu turvakoti – Nekin lapset voivat nyt ulkoilla, jotka eivät voi talosta poistua” voi lukea Vantaan Sanomien verkkosivuilla (julkaistu 25.1.2020). Artikkeli on julkaistu myös Vantaan Sanomien painetussa lehdessä viikonvaihdenumerossa 25.-26.1.2020 (s. 4-5).

Kuva: Hoivatilat / Henri Luoma Photography