Väkivallasta selviytymisen tueksi

Autamme sinua, jos läheinen
• kontrolloi ja rajoittaa elämääsi
• mitätöi ja alistaa sinua
• tekee asioita, jotka pelottavat sinua
• uhkaa satuttaa sinua
• käyttää fyysistä väkivaltaa sinua tai lapsia kohtaan

Väkivallan yleisiä seurauksia kehollisten vammojen ja oireiden lisäksi voivat olla tunteiden väljähtyminen, toimintakyvyn kapeutuminen ja näköalattomuus, minäkuvan muutokset, eristäytyminen ja yksinäisyys sekä vaikeus osoittaa ja vastaanottaa hellyyttä. Lähisuhdeväkivallassa kyseenalaistuu luottamus ihmisiin ja ihmisyyteen. Sillä, minkälaista väkivaltaa on tapahtunut ja kuinka pitkään, on yksilöllisesti merkitystä väkivallan seurauksiin ja selviytymiseen. On kuitenkin hyvä muistaa, että väkivalta jättää aina jäljen.

Asia, josta ei puhuta, ei ole olemassa.

Autamme sinua väkivallan tunnistamisessa ja tuemme siitä selviytymisessä. Palvelumme tärkein tavoite on väkivallan kierteen katkaiseminen ja turvallisuuden lisääminen elämässäsi.

Lue myös tukikeskus varjon sivulta eron jälkeisestä vainosta .

Avopalveluiden yhteystiedot

(Arkisin 9.00-15.00)
avopalvelut@vantaanturvakoti.fi
Avopalveluiden henkilökunta

Tikkurilan toimipiste:
Vernissakatu 6, 7. krs, 013o0 Vantaa
Kartta
Louhelan toimipiste:
Patotie 2, 01600 Vantaa
Kartta

Työmuotomme

Palvelumme on kriisityötä, terapeuttista keskusteluapua, asiantuntijaneuvontaa ja ohjausta. Järjestämme ensisijaisesti yksilökeskusteluja, mutta myös pari- ja perhetapaamisia sekä erilaisia vertaisryhmiä. Työskentelyssä käytetään tarvittaessa tulkkia.

Tarjoamamme palvelut ovat maksuttomia ja vapaaehtoisia. Voit myös halutessasi hakeutua palveluun nimettömänä. Työskentelyä järjestetään myös etäyhteydellä puhelimitse ja videovälitteisesti.

Voit olla meihin yhteydessä puhelimella tai sähköpostilla. Mikäli et tavoita meitä siinä hetkessä, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Avun hakeminen on ensimmäinen askel kohti turvallisempaa elämää!

Jos olet huolissasi turvallisuudestasi juuri nyt, hakeudu lähimpään turvakotiin.
Turvakodit päivystävät ympäri vuorokauden ja niihin soittamalla saat myös ohjausta ja neuvontaa.

Vantaan turvakodin yhteystiedot:

p. 040 4555 543 (24/7)