Koivulan Ero lapsiperheessä -työskentely

Jos parisuhteesi on päättynyt tai päättymässä ja siinä on esiintynyt väkivaltaa, voit hyötyä Ero lapsiperheessä -työskentelystämme. Apua erotilanteessa voi saada esimerkiksi keskustellaksesi lapsen edun toteutumisesta, turvallisen eron rakentamisesta sekä omasta toimintakyvystä huolehtimisesta. Sovinnollisuus ja yhteistyö eroon liittyvissä asioissa auttavat lasta selviytymään muutoksesta. Tätä saattaa auttaa ulkopuolinen keskusteluapu.

Apua eroon -chatit

Chat-keskusteluissa saat nopeasti keskusteluapua. Chat-valikko löytyy Ensi- ja turvakotien liiton sekä kaikkien keskusjärjestöön kuuluvien yhdistysten nettisivuilta sivun oikeasta alalaidasta.

Chattiin pääsee myös Apuaeroon.fi-sivujen kautta.

Verkkoauttajina toimivat ammattilaiset Lähisuhdeväkivaltatyön yksiköstämme Koivulasta, Ensi- ja turvakotien liitosta ja muista liiton jäsenyhdistyksistä sekä koulutetut vapaaehtoiset.

Chat on avoinna:

ma klo 9 – 19
ti-pe klo 10 – 19
la-su klo 14 – 18

Lasten ja nuorten -chat:

ma-pe klo 15 – 17

Koivulan yhteystiedot

(arkisin 08:00–16:00)
koivula@vantaanturvakoti.fi
Koivulan henkilökunta

Koivukylän toimipiste:
Kytötie 17, 01360 Vantaa
Kartta
Louhelan toimipiste:
Patotie 2, 01600 Vantaa
Kartta

Eron- ja parisuhteen ensiapupisteet

Koivulan väkivaltatyön asiantuntijan voi tavata yhdessä Vantaan kaupungin perheneuvolan työntekijän kanssa eron- ja parisuhteen ensiapupisteellä.

Työntekijät ovat paikalla asiakasta varten ja auttavat juuri tilanteessa, mikä asiakkaalla sillä hetkellä on. Tapaamisen aikana arvioidaan, mikä olisi oikea paikka lähteä hakemaan apua, mikäli siihen on tarvetta. Joskus yksikin tapaaminen riittää saamaan omiin ajatuksiin selkeyttä ja näkökulmia, toisinaan kohtaaminen on alku pidemmälle prosessille.

Eron- ja parisuhteen ensiapupiste palvelee keskiviikkoisin klo 8.30-10.00

Varaa aikasi etukäteen tapaamiseen perheneuvolan palveluneuvonnasta (p. 09 83923340) tai Eroauttamisen sosiaaliohjaaja Minna Raitaselta (p. 040 1448015).