Verkkosivumme www.ensijaturvakotienliitto.fi/vantaanturvakoti on Ensi- ja turvakotien liiton verkkosivujen alaiset. Tämä saavutettavuusseloste on tehty Ensi- ja turvakotien liiton tekemän saavutettavuusselosteen pohjalta.

Seloste on laadittu 10.09.2020. Ensi- ja turvakotien liitto on arvioinut palvelun saavutettavuuden yhdessä palveluntarjoajan kanssa.

Digipalvelun saavutettavuuden tavoitetila on AA-taso. Palvelu täyttää saavutettavuusvaatimukset (AA) pääpiirteittäin (95%)

1. Ei-Saavutettava sisältö on listattuna tarkemmin alla
  2. Palvelussa saattaa esiintyä aineistoa tai linkittyä sellaista aineistoa joka ei kuulu lainsäädännön piiriin
  3. Palvelussa saattaa esiintyä mediatiedostoja sekä toimisto-ohjelmien tiedostoja (esim. doc, pdf, odt), jotka on julkaistu ennen 23.9.2018

Saavutettavuustyötä jatketaan nykyisten tunnistettujen puutteiden osalta seuraavan ison palvelu-uudistuksen yhteydessä 2021/2022.

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille sähköpostitse sonja.saikkonen@vantaanturvakoti.fi. Teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Pyrimme vastaamaan palautteeseen mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden kuluttua. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot:

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000

Saavutettavuudessa korjattavat asiat 10.9.2020

Jotkin elementit eivät täytä tekstin ja taustavärin välisen kontrastisuhteen vaatimuksia. Tällaisia kohtia ovat:

• Etusivun artikkelistauksen ja Ajankohtaista-sivun blogien otsikkopalkki
  • Tapahtumat-sivun yksittäiset tapahtumalaatikot
  • Somefeedin Twittertekstit.

Sivustolla on toistuvia elementtien id-tunnisteita:

• Valikoissa
  • Sisältöalueen ja footerin #content-elementeissä.

Sivustolla olevista kuva- tai videolinkeistä puuttuu alt- tai title-arvot:

• Videoupotuksilta puuttuu title-arvo.

Lisäksi:

• Artikkelilistauksissa otsikko-elementit eivät laskeudu hierarkkisesti
  • Footerin aside-elementti sijaitsee toisen landmark-elementin sisällä
  • Osa sivuston elementeistä ei kuulu minkään landmark-elementin sisälle.